مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
۲ نفر

امگا ۳ فواید زیادی برای سلامتی دارد و یک بررسی جدید نشان می‌دهد که خوردن ۳ گرم از آن در روز برای کاهش فشار خون کافی است. این یافته‌ها شامل اسیدهای چرب امگا ۳ است که از غذا یا مکمل‌های غذایی به دست می‌آید.

امگا 3

به گزارش همشهری آنلاین، شینژی لی، استادیار و مدیر برنامه دانشکده داروسازی در دانشگاه ماکائو می‌گوید: «طبق تحقیقات ما، یک فرد بزرگسال متوسط ممکن است با مصرف حدود ۳ گرم در روز از این اسیدهای چرب، فشار خون متوسطی را کاهش دهد».

اسیدهای چرب امگا ۳ یک ماده مغذی فراوان در ماهی‌های چرب مانند ساردین و سالمون هستند، اگرچه مکمل‌های غذایی نیز برای دستیابی به اثرات سلامتی آن کار می‌کنند. برخی از مطالعات اسیدهای چرب امگا ۳ را با فشار خون پایین مرتبط می‌دانند، اگرچه شواهد قطعی نیست. مکمل روغن ماهی به‌طور متوسط حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم امگا ۳ در هر قرص است.

ماهی آزاد اقیانوس اطلس چهار تا پنج اونس حدود سه گرم اسیدهای چرب امگا ۳ را حمل می‌کند.

دکتر لی توضیح می‌دهد: «بیشتر مطالعات بر روی مکمل‌های روغن ماهی به جای EPA و DHA امگا ۳ مصرف‌شده در غذا گزارش شده‌اند، که نشان می‌دهد مکمل‌ها ممکن است جایگزینی برای کسانی باشد که نمی‌توانند به طور منظم ماهی‌های چرب مانند سالمون بخورند».

مکمل‌های جلبک با اسیدهای چرب EPA و DHA نیز گزینه‌ای برای افرادی است که ماهی یا سایر محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنند. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند مقداری از امگا ۳ دریافتی خود را از طریق دو وعده سه تا چهار اونس ماهی پخته در هفته دریافت کنید. این مرور داده‌های ۷۱ کارآزمایی بالینی را بررسی کرد که رابطه بین فشار خون و اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA را در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا یا اختلالات کلسترول مطالعه می‌کردند. کارآزمایی‌های بالینی از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان انجام شد. نتایج شامل اطلاعات سلامتی تقریباً ۵۰۰۰ نفر در سنین ۲۲ تا ۸۶ سال بود. افراد شرکت‌کننده در آزمایش‌ها مقدار توصیه شده اسیدهای چرب خود را از طریق غذا یا مکمل‌ها برای حدود ۱۰ هفته مصرف کردند.

فشار خون بالا در افرادی که روزانه بین دو تا سه گرم اسیدهای چرب امگا ۳ ترکیبی DHA و EPA مصرف می‌کردند نسبت به بزرگسالانی که مصرف نمی‌کردند کمتر بود. خوردن بیش از سه گرم امگا ۳ در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا یا چربی خون بالا تفاوت زیادی ایجاد کرد. با مصرف روزانه سه گرم امگا ۳، میانگین فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا حدود ۴.۵ میلیمتر بر جیوه کاهش یافت. کسانی که فشار خون بالا نداشتند، فشار خونشان ۲.۰ میلیمتر بر جیوه کاهش یافت. خوردن ۵ گرم امگا ۳ فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون تا ۴.۰ میلیمتر بر جیوه کاهش داد.

دکتر لی نتیجه‌گیری می‌کند: «مطالعه ما از راهنمایی FDA حمایت می کند که اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را با کاهش فشار خون بالا کاهش دهند، به ویژه در میان افرادی که قبلاً مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده‌اند. با این حال، در حالی که مطالعه ما ممکن است لایه‌ای از شواهد معتبر را اضافه کند، اما آستانه ارائه یک ادعای سلامت مجاز برای اسیدهای چرب امگا ۳ مطابق با مقررات FDA را برآورده نمی‌کند».

منبع: سیناپرس

کد خبر 698330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    مکمل یا قرص یا کپسول امگا 3 هم گران و هم مقرون به صرفه نیست خود ماهی سالمون وقزل الا هم گران واز سفره ایرانیان پر کشیده است پس چکار باید کرد تا کلسترول وچربی بد خون وفشار خون را پایین اورد....