مواضع اخیر میرحسین موسوی اگرچه باعث رنجش مومنین و علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی در سراسر دنیا شد، اما چندین برکت داشت.

بیانیه موسوی - اتفاقات 88

به گزارش همشهری آنلاین‏، محمدحسین واسعی، تحلیلگر سیاسی در روزنامه همشهری نوشت:

چند روز از بیانیه موهوم میرحسین موسوی می‌گذرد. سؤال بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه تحلیل و بررسی مسائل سیاسی این است که چرا او در این مقطع چنین موضعی علیه دستاوردهای راهبردی ایران عزیز گرفته است.
بهترین پاسخ در آیه نورانی ۲۹ سوره محمد آمده است که خداوند می‌فرماید: ما کینه پنهان شما را نسبت به نظام دینی از درونتان خارج می‌کنیم که همه بدانند هیچ اعتقادی به نظام دینی ندارید و در آیه بعد تأکید می‌کند ممکن نیست نفاق چیزی در دل داشته باشد و بتواند برای مدت طولانی پنهان کند و تأکید می‌کند منافقان را از طرز سخنان هتاکانه می‌توان شناخت.
مواضع اخیر میرحسین موسوی اگرچه باعث رنجش مومنین و علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی در سراسر دنیا شد، اما چندین برکت داشت.

۱.افشای چهره واقعی میرحسین موسوی پس از گذشت۴دهه از انقلاب اسلامی

۲.افشای ارتباط منافقان داخلی با معاندین خارجی درتشابه بیانیه‌هایشان هم در نوع نگارش و هم در استفاده از کلمات شاذ مثل «زادبوم» به معنی اقامتگاه که هم در بیانیه میرحسین آمده و هم در بیانیه ربع پهلوی و به تعبیر قرآن، تشابهت قلوبهم؛ یعنی اینکه منافقان و کفار در فکر و عمل تفاوتی با هم ندارند و طرز فکرشان نپذیرفتن حق است.

۳.امتزاج غبارآلود حق و باطل در سال‌۸۸ با اعلام موضع صریح براندازانه میرحسین افشا شد و ساکتین فتنه که چهره واقعی او برایشان نامعلوم بود، خوی عناد او با نظام دینی و همراهی با صهیونیست‌ها چهره واقعی‌اش را نمایان کرد.

حال از آقای موسوی یا افرادی که بیانیه را برای او نگاشته‌اند، چند سؤال داریم.

۱.درحالی‌که اسرائیل با معضل تثبیت نظامی متحدین ایران درسوریه روبه‌روست و امارات و سعودی‌ها با خطر ناشی از تقویت جبهه مقاومت در یمن روبه‌رو هستند، چطور این رشد و شکوفایی و امتیاز را کج‌روی معرفی می‌کنید؟

۲.ائتلاف پوشالی غیرکارآمد رژیم موقت صهیونیستی با برخی کشورهای عربی تأثیری بر کابینه ژله‌ای صهیونیست‌ها نگذاشته و طرح آبراهام با شکست مواجه شده و پیروزی جهاد اسلامی در جنگ ۳روزه باعث زنده‌شدن فرهنگ مقاومت در ذهن میلیون‌ها عرب مسلمان شده است. اگر این اسمش بیداری اسلامی نیست، پس چیست؟ 

۳.مستند به گزارش نهادهای اطلاعاتی غربی در ۱۰سال گذشته وزن ژئوپلیتیکی ایران ارتقا یافته است. چگونه سرکوب ویروس تکفیری در سراسر منطقه به دستان باکفایت مدافعان حرم را امری ناپسند جلوه می‌دهید؟

۴.خودآگاهی اسلامی پدیده‌ای شگرف در قلوب مسلمین آفریده و به تعبیر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب پدیده مقاومت نام گرفته است که قدرت‌های استکباری به‌شدت در برابر آن دچار مشکل هستند. این مقاومت است که رژیم عربده‌کش و کودک‌کش اسرائیل را از حالت تهاجمی به دفاع و انفعال کشانده است. امروز ثبات، استقلال، پیشرفت و عزت جمهوری اسلامی ایران حادثه عظیم و جذاب و مدلی برای کشورهای اسلامی است. چگونه این همه شکوه را نفی می‌کنید؟

انقلاب مصر بیداری اسلامی بود که با سقوط مبارک شروع شد و ادامه دارد؛ اگرچه برکناری مرسی در کوتاه‌مدت شکستی برای اخوان‌المسلمین و گروه‌های اسلامی بود اما انقلاب مصر در حال چکش‌کاری است و در آینده نزدیک به قدرت مستقل و مشروع تبدیل می‌شود و طبیعتا تهدید جدی برای رژیم صهیونیستی است.

اسرائیل بیشترین بودجه خود را صرف امور نظامی می‌کند و قرارداد تجاری و عادی‌سازی‌ با کشورهای عربی بلوف سیاسی است و چندین تعهد انجام نشده دارد. در این طرف انسجام بین جنبش‌های اسلامی ضداسرائیلی که ساخت و احیای هویت اسلامی را مطالبه می‌کنند، متاعی است که در دوران رژیم‌های اقتدارگرا که خوی سلطانی داشتند، ناپدید شده بود. اخوان‌المسلمین مصر، لیبی، سوریه، جنبش جهاد اسلامی، حماس، حزب‌الله و یمن و دیگر گروه‌های مقاومت با تشکیل اتحاد سیاسی باعث وحشت صهیونیست‌ها شده‌اند و این مدل مقاومت را از جمهوری اسلامی ایران آموخته‌اند و فراموش نکنیم بیداری اسلامی که از ۲۰۱۱ شروع شده، تهدید جدی علیه منافع ملی رژیم اشغالگر قدس است.

کد خبر 698000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha