مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: دفتر امور زنان سپاه پاسداران و مراکز امور زنان کشور همایش زنان و اینترنت در هزاره سوم را برگزار کرد.

این همایش با هدف افزایش آگاهی زنان، افزایش فرصت‌های اشتغال زنان و همچنین افزایش مشارکت زنان در عرصه فناوری اطلاعات دیروز گشایش یافت.

سردار رحیم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در ابتدای این همایش، عصر کنونی را عصر ارتباطات خواند و گفت: اندیشه در یک لحظه توان و قدرت انتشار در تمام زوایای پنهان انسان را پیدا می‌کند و این به مفهوم ارتباط کامل در زمان حقیقی است.

وی افزود: هیچ نظریه سیاسی و اندیشه نوظهوری بیان نمی‌شود، مگر این‌که در زمان کوتاهی منتقل شود تا اندیشه‌های تازه‌ای در عرصه‌های اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به‌وجود ‌آید.

وی افزایش سرعت در انتقال و تبادل اطلاعات میان زنان مسلمان، مشارکت آنان در عرصه‌های جهانی و افزایش اطلاعات آنان را ازجمله مباحث مورد توجه خواند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که جهان غرب در مقام حجم اندیشه و بینش بالای مسلمانان که دنیا و آخرت را برای بشریت نوید می‌دهد، تسلیم خواهد شد، گفت: شبکه اینترنت می‌تواند یکی از بزرگترین ابزارهایی باشد که ملت مسلمان ما از آن برای مقابله با فرهنگ غرب استفاده می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش با اشاره به دغدغه‌های موجود در فضای سایبر گفت: با وجود این دغدغه‌ها این فضا دارای قابلیت‌هایی است که با تسلط بر آنها ملت ایران می‌تواند به‌راحتی از این ابزار بهره ببرد.

وزیر ارتباطات و فناوری، امنیت در فضای سایبر را بسیار مهم خوانده اظهار امیدواری کرد که با هوشیاری بتوان مسائل امنیتی را در بحث اینترنت حل کرد.

سلیمانی با بیان این‌که وجود سایت‌های مستهجن امروزه کمتر از سایت‌های غنی و صاحب دانش است، گفت: گفته می‌شود رجوع به این سایت‌ها در جهان کمتر از دو یا سه درصد است و در کشور ما این رقم کمتر از پنج درصد است و این درحالی است که رجوع به منابع علمی و دانش بشری از طریق اینترنت قابل توجه‌تر است.

به گفته وی تعداد کاربران اینترنت در کشور سال گذشته هفت میلیون برآورد شده است که در سال‌جاری این تعداد حدودا به 11 میلیون رسیده است.

کد خبر 6974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز