شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

دانشمندان دریافته‌اند در کودکانی که با وجود دریافت درمان استاندارد با دسموپرسین، همچنان از شب ادراری رنج می‌برند افزودن داروی کنترل مثانه تولترودین (با نام تجاری دترول) موجب کاهش چشمگیر موارد شب ادراری می‌شود.

به گزارش نشریه تخصصی پزشکی کودکان در آمریکا، دسموپرسین متداول‌ترین درمان برای کودکانی است که از شب ادراری رنج می‌برند. اینک دانشمندان مدرسه پزشکی واشنگتن در سنت‌لوئیز میسوری دریافته‌اند که گنجایش مؤثر مثانه، نشانگر مطمئنی برای واکنش کودک به دسموپرسین محسوب می‌شود.

بر این اساس، کودکانی که مثانه بزرگ‌تری دارند، واکنش بهتری به دارو نشان می‌دهند. در تحقیق جدید، تیم دانشمندان به سرپرستی دکتر پاول آستین 41 کودک را که به شکل مناسبی به دسموپرسین واکنش نشان نداده بودند، مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

کودکان مورد اشاره به 2 گروه تقسیم شدند؛ به یک گروه علاوه بر دسموپرسین، داروی تولترودین داده شد و برای گروه دیگر، از پلاسبو (دارونما) استفاده شد. پس از گذشت یک ماه و حذف 7 بیمار که شرایط درمانی را رعایت نکرده بودند، محققان دریافتند در گروهی که از تولترودین استفاده کرده بودند، موارد شب ادراری تا 66 درصد کاهش یافته است.

دکتر آستین در این باره می‌گوید: « ما نشان داده‌ایم که درصورت درمان ترکیبی (دسموپرسین همراه با تولترودین)، میانگین موارد شب ادراری، در مقایسه با پلاسبو، به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.»

کد خبر 69573

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز