همشهری آنلاین: حزب حاکم اتحاد شمال در ایتالیا به خاطر بحران اقتصادی پیشنهاد کرد خارجیان بیکار در منطقه ونتین به بازگشت به کشورشان ترغیب شوند.

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، این حزب اعلام کرد قصد دارد به هر مهاجری که کارش را به خاطر بحران جاری از دست داده و تصمیم به بازگشت به کشورش بگیرد 2000 یورو بدهد.

اتحاد شمال اندکی پیش خواستار توقف کامل ورود مهاجران به ایتالیا ظرف دو سال آینده شده بود. نمایندگان اتحاد شمال تاکید دارند: «به خاطر بحران، هزاران فرصت شغلی حذف شده‌اند، برای همین باید جلوی مهاجران را گرفت.»

دولت در حال بررسی
دولت ایتالیا قصد بررسی این پیشنهاد را دارد. روبرتو مارونی، وزیر کشور (از حزب اتحاد شمال) گفت: « ما از آن بیم داریم که بحران بیش از همه اقشار ضعیف و بسیاری از مهاجران را تحت تاثیر قرار دهد که در ایتالیا کار می‌کنند.»

وی معتقد است باید از مهاجرانی که مشغول کار در ایتالیا هستند و ممکن است به خاطر بحران کارشان را از دست بدهند، حمایت شود. برای همین باید مرزها موقتا بر روی مهاجران جدید بسته شود.

پیشنهاد اتحاد شمال با موافقت محافل صنفی ایتالیا مواجه شده است. صنف چپی CGIL در شهر صنعتی شمالی ترویزو خواستار تعلیق سقف سالانه مهاجرت‌های قانونی شده است، زیرا در غیر این صورت به دلیل بحران هیچ کس نمی‌تواند شاغل باشد.

کد خبر 69465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز