مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

المنت های میله ای از جمله پر کاربردترین قطعات در دنیای صنعت به شمار می‌روند. در این مقاله قرار است به طور کامل درباره خرید و قیمت این المنت توضیحاتی را ارائه دهیم.

images_1658927453.jpg

برای ایجاد گرما در کارخانجات، تولیدی های صنعتی و برخی موارد خانگی روش های متعددی وجود دارد که محبوب ترین و به صرفه ترین روش موجود، استفاده از المنت های حرارتی است. المنت حرارتی قطعه ای است که انرژی الکتریکی (برق) را تبدیل به انرژی گرمایی می‌کند. به دلیل متنوع بودن کارایی المنت های حرارتی انواع مختلفی از آن ساخته شده است که نام یکی از انواع آن، المنت میله ای می‌باشد. در ادامه درباره خرید المنت میله ای، قیمت روز و راهنمای خرید این محصول صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم علاقه مندید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری بدست آورید، ما را تا انتها همراهی کنید.

المنت حرارتی چیست؟

قبل از اینکه درباره المنت میله ای صحبت کنیم بهتر است ابتدا اطلاعاتی را درباره المنت حرارتی داشته باشیم. همان طور که در ابتدا نیز گفته شد المنت حرارتی انرژی برق را دریافت می‌کند و آن را تبدیل به انرژی گرمایی می‌کند.

نمونه ای از خرید المنت میله ای دو سر گرد

 از المنت های حرارتی در صنایع مختلفی نظیر استخرهای صنعتی، کارخانجات لاستیک سازی، تزریق پلاستیک و بسیاری از مشاغل دیگر نیز استفاده می‌شود. بخاطر این کاربردهای گسترده نمی‌توان از یک نوع المنت حرارتی در همه مکان ها استفاده کرد زیرا ابعاد و شکل المنتی که داخل استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد قطعا با المنتی که در کارخانه لاستیک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. بنابراین المنت های حرارتی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که نام یکی از پرکاربردترین این المنت ها نیز المنت میله ای است. در ادامه درباره این المنت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع المنت حرارتی

به طور کلی المنت های حرارتی را می‌توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • المنت میله ای
  • المنت تسمه ای
  • المنت فلنج دار
  • المنت کویل هیتر
  • المنت کوره ای
  • المنت استخری
  • المنت سرامیکی
  • المنت فشنگی

ممکن است هر کدام از این المنت ها نام های دیگری نیز داشته باشند پس هنگامی که نام المنت دیگری به غیر از موارد ذکر شده را شنیدید تعجب نکنید احتمالا نام دوم همین موارد ذکر شده است. در این مقاله تنها درباره المنت میله ای صحبت خواهیم کرد. اگر به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر درباره تمام المنت های ذکرشده هستید به آدرس https://heaterhadaf.com/ مراجعه کنید.

المنت میله ای چیست؟

المنت میله ای محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع المنت حرارتی به شمار می‌رود. این المنت به این دلیل محبوب است که انعطاف پذیری و شکل پذیری بالایی دارد و به راحتی می‌توان آن را مورد تغییر قرار داد. داخل این المنت ها ماده ای به نام کروم نیکل وجود دارد و هنگامی که اتصال برق بین دو سر المنت جریان می‌یابد، سیم کروم نیکل شروع به مقاومت کرده و داغ می‌شود. پس از داغ شدن سیم، این گرما به روکش سطحی المنت میله ای منتقل شده و در نهایت آن را گرم می‌کند. برای این که بتوان این المنت را حمل کرد، در قسمت انتهایی آن بخشی به عرض حدودی 5 سانتی متر تعبیه می‌شود که به آن نقطه سرد گفته می‌شود و این قسمت داغ نمی‌شود و برای این تعبیه شده که بتوان المنت را در موارد مورد نیاز با دست حمل کرد.

خرید المنت میله ای از کارگاه هیترهدف

المنت های میله ای را می‌توانید از مراکز متنوعی تهیه کنید. یکی از با سابقه ترین مراکز برای خرید المنت میله ای، مجموعه هیتر هدف می‌باشد. هنگام خرید این المنت ها ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که خود المنت های میله ای به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

راهنمای خرید المنت میله ای از هیترهدف

المنت میله ای یک سر، متریک یک سر، دو سر، گرد دو سر باز، مینی، هاپر، تیغ دار نازک، پره ای، U شکل و فین دار. پس اول باید نوع مناسب این المنت را برای کار خود شناسایی کنید. پس از این مرحله نوبت به تعیین روکش سازنده المنت های میله ای است. این المنت ها معمولا از روکش های مس، فولاد و استیل تشکیل می‌شوند. هر کدام از این روکش ها میزان تحمل دمای مشخصی دارند و اگر دمای بیشتر از حد میزان به آن ها وارد شود دچار سوختگی و نقص می‌شوند.

مورد دیگر مهم در خرید المنت میله ای توجه به طول، توان و قطر المنت هاست. شما می‌بایست موارد استفاده خود از المنت را به کارگاه سازنده اعلام کنید تا این موارد بسته به استفاده شما تنظیم گردد.

قیمت المنت میله ای چقدر است؟

المنت میله ای جزو گروه قطعات و دستگاه های صنعتی به شمار می‌رود. از آنجایی که قیمت قطعات و دستگاه های صنعتی تحت تاثیر قیمت ارز می‌باشد بنابراین نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای آن در نظر گرفت چرا که نرخ دلار در حال نوسان می‌باشد. از طرف دیگر طول، توان و قطر المنت های میله ای با یکدیگر متفاوت است پس منطقی نیست که همه آن ها یک قیمت واحد داشته باشند و هر چقدر ابعاد بزرگتر باشد میزان مواد اولیه مصرفی در آن نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتر است.

با توجه به موارد بیان شده قیمت ثابتی برای المنت میله ای وجود ندارد و هر زمان که نیاز به اطلاع از قیمت داشتید باید با کارگاه ها و مراکز تولیدی برای اطلاع از قیمت روز تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله ابتدا به معرفی انواع المنت حرارتی پرداختیم و سپس درباره خرید و قیمت المنت میله ای به طور مفصل صحبت کردیم. همچنین درباره راهنمای خرید این محصول نیز توضیحاتی را ارائه کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزانی که به دنبال المنت میله ای هستید مفید و کارساز بوده باشد.

کد خبر 693895

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز