همشهری آنلاین: وزیران اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در نشست تهران، راه های مقابله با بحران مالی جهانی و کاهش تاثیر پذیری از آن را بررسی می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی اکو روز سه شنبه در آستانه 8 آذر، سالروز تاسیس این سازمان، در نشست خبری گفت: این اجلاس یکم یا سوم دی برگزار می‌شود.

خورشید انور افزود: در جهان هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که صددرصد از بحران مالی جهانی مصون مانده باشد اما میزان تاثیر پذیری کشورها متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ برخی از کشورهای عضو اکو با توجه به میزان وابستگی آنها به مبادلات جهانی تاثیر پذیری محدودی داشته‌اند.

خورشید انور با بیان اینکه بانک توسعه و تجارت اکو از امسال کار خود را در ترکیه آغاز کرده است افزود: کشور‌های ترکمنستان،‌جمهوری آذربایجان و قزاقستان تقاضای پیوستن به این بانک را دارند.

وی گفت: این سازمان در حال بررسی طرحی برای تسهیل صدور روادید برای بازرگانان و رانندگان کشورهای عضو اکوست که برای تصویب آن به تفاهم همه کشورهای عضو نیاز است.

خورشید انور همچنین ارتقای سطح همکاری‌های کشورهای عضو را در زمینه انرژی ضروری دانست و افزود: به همین منظور جلسه‌ای در سطح وزرای انرژی برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جلسه سال آینده میلادی در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

ایران،‌ ترکمنستان،‌ قرقیزستان، قزاقستان ،جمهوری آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و ترکیه اعضای سازمان همکاری های اقتصادی اکو هستند.

کد خبر 69313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز