مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

شهردار قدس شریف در حاشیه سفر یک روزه مهمانان اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلان‌شهرهای آسیایی به شهر شیراز، این شهر را خواهر خوانده قبله اول مسلمین اعلام کرد.

"حاج زکی الغول"، شهردار قدس شریف که زیبایی های شهر تاریخی شیراز او را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود در گفت و گویی صمیمانه با مهندس مهران اعتمادی در باغ جهان نما، با ارائه پیشنهاد خواهر خواندگی دو شهر قدس و شیراز، اظهار داشت: شیراز از زیبایی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری برخوردار است. این شهر با وجود بزرگانی چون حافظ، سعدی، ملاصدرا، سیبویه و ... مهد جویندگان علم و ادب است و به همین دلیل شیرازی ها برای گسترش این فرایض به همه عالم صاحب نام هستند.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران رویداد بزرگی در تاریخ به شمار می آید که همچون ویژگی های ادبی و شیرازی ها تنها متعلق به ایرانی ها نیست و آثار آن در سراسر دنیا گسترش یافته و امروزه به همه دنیا تعلق دارد ضمن اینکه ایران همواره سعی کرده است در مراودات سیاسی فرهنگی خود از فلسطین حمایت کند که این خود جای تقدیر دارد.

شهردار قدس درباره دلایل ارائه پیشنهاد خواهر خواندگی قدس و شیراز تاکید کرد: این پیشنهاد به هیچ وجه جنبه سیاسی نداشته تنها به دلیل پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مشترک میان شیراز و قدس است.

الغول همچنین تصریح کرد: امیدوارم که با تحقق چنین پیشنهادی در واقع توانسته باشم احساس بودن و امید به زندگی را در میان مردم قدس شریف تقویت کنم و جوانان این شهر را به ادامه تلاش برای زندگی بهتر و فردایی روشن ترغیب کرده باشم.

کد خبر 69296

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز