سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارشی از کنگره آمریکا بیان می‌کند که چین مقاصد جاسوسی کامپیوتری خود علیه دولت و تجارت آمریکا را افزایش داده‌است.

این گزارش سالانه توسط کمیته‌ای از اعضای کنگره‌ آمریکا تهیه شده‌است و اعلام خطر کرده‌است که دولت چین در حال دست‌یابی به اطلاعات حساس از شبکه‌های کامپیوتری آمریکا است.

این گزارش همچنین می‌گوید که چین به شدت به دنبال جنگ‌افزار سایبر برای کسب برتری در عرصه‌های درگیری با آمریکا است.

این کمیته در ادامه گزارش خود با ارائه دلایل اعلام خطر می‌کند که چینی‌ها در جستجوی اسرار نظامی و دیپلماتیک و‌ همچنین اطلاعات سودمند صنعتی از بانک‌های اطلاعاتی دولتی هستند.

این گزارش با بیان این مطلب که چین و آمریکا هر دو بسیار وابسته به فضای سایبر برای کارهای خود هستند، دولت و اقتصاد آمریکا را از این جهت آسیب‌پذیر خواند.

کمیته مذکور از شش نماینده دمکرات و شش نماینده جمهوری‌خواه تشکیل شده‌است و معتقد است که استفاده از فضای سایبر برای مقاصد جاسوسی برای چین ارزان و آسان‌تر از روش‌های سنتی جاسوسی است.

به اعتقاد این کمیته، مزیت دیگر این امر دشوار بودن تشخیص حمله‌کنندگان است.

لری ورتزل، رئیس این هیئت می‌گوید:" چین در حال سرقت اطلاعات حساس از شبکه‌های کامپیوتری آمریکاست."

کمیته وی پیشنهاد داده‌است که قانون‌گذاران باید هزینه‌‌ای را به آژانس‌های دولتی آمریکا برای زیر نظر گرفتن و ایمن کردن اطلاعات حساس تخصیص دهند.

در ادامه گزارش آمده است که برنامه‌های فضایی پکن، آمریکا را آسیب‌پذیرتر می‌سازد. فن‌آوری ماهواره‌ای چین هم‌اکنون بیش از پیش توانایی ردیابی ناوگان دریایی آمریکا را دارد.

با این حال مقامات چینی از هر گونه اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده‌اند

کد خبر 69289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز