همشهری آنلاین: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت از راه اندازی خطوط مشاوره تلفنی خبر داد و گفت:

افرادی با رفتارهای پرخطر می‌توانند از طریق تماس با این شماره خدمات مشاوره‌ای رایگان را دریافت کنند.

دکتر عباس صداقت در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در مرکز هر استان مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری (کلینیک‌های مثلثی) خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای پیش و پس از خدمات به صورت رایگان و داوطلبانه انجام می‌شود، اظهار کرد: این اطلاعات کاملا محرمانه است.

وی گفت خطوط تلفنی با شماره‌ تلفن 09686 در 20 استان شکور راه اندازی شده و افراد از طریق تماس با این شماره خدمات مشاوره رایگان در خصوص ایدز دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز کاهش آسیب DIC (دسترسی به مواد مخدر) و متادون درمانی در اکثر شهرستان‌های استان با پوشش گسترده در سطح کشور خدماتی را ارایه می‌دهند، گفت: تلاش می‌شود تا از طریق مطالعه و ارزیابی در سال جاری امکان ارتقا کیفی این مراکز فراهم شود.

دکتر صداقت با تاکید بر این که باید همواره خطر وقوع موج سوم ایدز (انتقال از طریق جنسی) لمس شود، افزود: از این رو نیازمند حساس سازی جامعه و مسئولان و نه ایجاد نگرانی هستیم.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با این توضیح که جوان بودن جمعیت کشور و همپوشانی رفتارهای پرخطر جنسی و مصرف مواد مخدر پتانسیل لازم را برای ورود به فاز سوم ایدز (انتقال از طریق تماس جنسی) فراهم کرده است، یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی از طریق اطلاع رسانی و پیشگیری از رفتار پرخطر نظیر کنترل ایدز در فاز نخست موفق باشیم

کد خبر 69216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز