دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بدون کاپیتان، بدون گل زده، بدون امتیاز و بدون شانس قهرمانی.

 آرسنال آشفته در زمین منچسترسیتی حرفی برای گفتن نداشت و تن به شکست 3 بر صفر داد تا در بدترین وضعیت قرار بگیرد. ویلیام گالاس به دلیل انتقاد از هم‌تیمی‌هایش از تیم کنار گذاشته شده بود، ولی آثار جنجال روز‌های اخیر در عملکرد بازیکنان مشهود بود. در غیاب آدبایور، والکات و کولوتوره مصدوم، فابرگاس محروم و گالاس تنبیه شده،  ونگر یکی از جوان‌ترین تیم‌هایش را در لیگ‌برتر به زمین فرستاده بود و آلمونیا بازوبند کاپیتانی را بر دست داشت. این تیم جوان، ناهماهنگ و شکننده به نظر می‌رسید و منچسترسیتی که خودش دورانی بحرانی را سپری می‌کند به لطف اشتباهات دفاعی، سه بار توسط استفان آیرلند، روبینیو و استوریج (پنالتی) به گل رسید.

ونگر که معمولا به هر سئوالی پاسخ می‌دهد، پس از این بازی حاضر نشد درباره جزئیات کنار گذاشتن گالاس صحبت کند. او معتقد است که این موضوع تاثیری روی تیمش نگذاشته است: «هیچ موضوعی قبل از بازی تیم را به هم نریخته بود. ما کاملا روی بازی تمرکز داشتیم. من معتقدم که این یک پیروزی غرورآمیز برای منچسترسیتی است.

در یک باشگاه بزرگ شما باید بتوانید چنین دورانی را پشت‌سر بگذارید و نحوه رفتار ما در چنین شرایطی است که آینده را شکل می‌دهد.» روز جمعه سایت فرانس‌فوتبال خبر داد که گالاس از کاپیتانی آرسنال خلع شده، ولی ونگر در این مورد حرفی نمی‌زند و می‌گوید: «چرا باید در این مورد بیانیه صادر کنیم. ما می‌توانیم یک کاپیتان داشته باشیم، می‌توانیم کاپیتان را تغییر دهیم، بدون اینکه بخواهیم جنجال درست کنیم.» او در پاسخ به این سئوال که آیا آینده ای برای گالاس در آرسنال وجود دارد، پاسخ داد: «البته.» مارک هیوز، سرمربی منچسترسیتی هم که تیمش با این پیروزی به رده یازدهم صعود کرد، می‌گوید: «فکر می‌کنم این دومین باری است که آرسنال را در لیگ برتر شکست می‌دهیم و این پیروزی قابل‌توجهی برای ماست.»

تساوی لیورپول و چلسی

در روزی که آرسنال پنجمین شکست فصل را تجربه کرد، سه تیم بزرگ دیگر لیگ برتر به تساوی بدون گل رسیدند. لیورپول با وجود برتری همه‌جانبه مقابل فولام، در آنفیلد نتوانست گلی به ثمر برساند و حتی بازگشت فرناندو تورس هم کمکی به این تیم نکرد. رابی کین در نیمه‌اول و درک کویت در نیمه‌دوم بهترین موقعیت‌های میزبان را از دست دادند. بنیتس که از عملکرد تیمش راضی نیست، پس از این تساوی گفت: «ما روز خوبی نداشتیم، ما انرژی کافی نداشتیم و خوب پاس نمی‌دادیم با وجود بازی بد، سه موقعیت خوب داشتیم.

این نتیجه خیلی ناراحت‌کننده است چون در رختکن خبر رسید که چلسی مساوی کرده و آرسنال باخته؛ این یک فرصت از دست‌رفته است.ولی این موضوع در مورد چلسی هم صدق می‌کند.» روی هاجسون، سرمربی فولام هم گفت: «این یک امتیاز مقابل تیمی است که پتانسیل قهرمانی دارد، بنابراین باید خوشحال باشیم. آنها در اکثر بازی‌های قبلی‌شان پیروز شده‌اند و می‌دانستیم که فشار زیادی به ما وارد می‌کنند. تساوی صفر بر‌صفر در لیورپول نتیجه خوبی است. دروازه‌بان من دو مهار خیلی خوب داشت.» چلسی هم در استمفورد‌بریج کاملا برتر از نیوکاسل بود. ضربه سر فرانک لمپارد در دقیقه 8، از روی خط شش‌قدم توسط شی گیون برگشت داده شد و این پیش در‌آمد موقعیت‌هایی بود که چلسی در این بازی از دست داد. اسکولاری در نیمه‌دوم، بالاک و سالومون کالو را هم به زمین فرستاد، ولی بی‌نتیجه بود.

سرمربی برزیلی، پس از اولین تساوی خانگی تیمش گفت که برای شکستن دفاع مصمم نیوکاسل، تلاش بیشتری لازم بود: «نیوکاسل خیلی خوب بود و برای تساوی یا حداکثر شکست یک بر صفر یا دو بر صفر بازی می‌کرد. آنها بهتر از ما بودند، چون به تساوی فکر می‌کردند و به تساوی رسیدند. ما به پیروزی فکر می‌کردیم و نبردیم.»او اضافه کرد: «ما 24 شوت به سمت دروازه و 10 شوت درون چارچوب داشتیم. نیوکاسل حتی یک شوت هم به سمت دروازه ما نداشت. اگر یک گل می زدیم، شاید با 3 یا 4 گل پیروز می‌شدیم. امروز ما دو امتیاز از دست دادیم.»

ویلا در رده چهارم

تساوی چلسی و لیورپول و شکست آرسنال، منچستریونایتد و آستون‌ویلا را مصمم‌تر کرد تا با گرفتن سه امتیاز به صدر جدول نزدیک‌تر شوند، ولی تلاش هر دو تیم نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نداشت. در غیاب برباتوف مصدوم، منچستر با وجود تسلط به بازی نتوانست موقعیت‌‌های زیادی خلق کند. وین رونی در نیمه دوم بهترین موقعیت یونایتد را هدر داد تا مانند رونالدو، دیگر همبازی نه چندان موفقش، قبل از پایان بازی تعویض شود. سرالکس فرگوسن پس از این تساوی گفت:‌ «نتوانستیم از این فرصت خوب برای کم‌کردن فاصله‌مان با دو تیم صدر جدول استفاده کنیم. ولی با توجه به بازی پربرخورد امروز، تساوی نتیجه بدی نبود.»جنجالی‌ترین صحنه بازی در دقیقه 60 بود که آگبونلاهور پس از عبور از ویدیچ در گوشه محوطه جریمه سرنگون شد، ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

با توجه به اینکه خطا از بیرون محوطه جریمه شروع شد، مارتین اونیل، سرمربی ویلا مطمئن نیست که این صحنه پنالتی بوده، ولی می‌گوید که مدافع صرب یونایتد باید اخراج می‌شد: «می‌دانم که در مورد پنالتی بودن یا نبودن توپ تردید وجود دارد، ولی این قطعا خطا بود. اگر داور اعلام خطا می‌کرد، مدافع باید اخراج می‌شد چون موقعیت حتمی گلزنی بود.»ویلا که در صورت پیروزی به رده سوم صعود می‌کرد، با این تساوی به رده چهارم رسید. این تیم از دو بازی اخیر مقابل آرسنال و منچستریونایتد، 4 امتیاز گرفته و حال مدعی کسب یکی از 4 رتبه اول است، ولی اونیل معتقد است که تیمش کار آسانی ندارد: «از این به بعد، بازی‌های سختی خواهیم داشت. بودن در جمع 4 تیم لذتبخش است. ما در لیگ دشواری بازی می‌کنیم و هنوز بخش سخت‌تر کار باقی مانده است.»

کد خبر 69142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز