چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

به نظر می‌رسد اروپا در حال قربانی شدن در کشمکش امریکا و روسیه در زمین سوخته اوکراین است. در شرایطی که بحران انرژی جدی شده و یورو هم سقوط کرده! برابری ارزش ارزش دلار و یورو پس از آن رخ داد که ارزش یورو در ۱۴ ماه گذشته در مقایسه با دلار آمریکا، به تدریج نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ چندین عامل کلیدی وجود دارد که منجر به کاهش اخیر ارزش یورو شده است. یکی اینکه اقتصاد اتحادیه اروپا در حال کند شدن است و ترس از رکود در حال افزایش است. مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول تاکید کرده است که شرایط تجاری در ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر به‌ طور قابل‌توجهی تاریک شده است.

جورجیوا به رویترز گفته است: «ما در آب‌های متلاطم هستیم. سال ۲۰۲۲ سال سختی خواهد بود، اما شاید سال ۲۰۲۳ سال سخت تری باشد.» کشورهای اتحادیه اروپا همچنین به دلیل بحران انرژی ادامه‌دار ناشی از جنگ در اوکراین و تحریم های بعدی غرب علیه روسیه فلج شده‌اند. 

بحران انرژی چنان بی ثباتی در اروپا ایجاد کرده است که مدیرعامل دویچه‌بانک، ماه گذشته پیش‌بینی  کرد که رکود اقتصادی اروپا تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از محرک های اصلی سقوط یورو، سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا است. فدرال رزرو آمریکا سه بار نرخ بهره را افزایش داده، اما بانک مرکزی اروپا هنوز دست به اقدام موثری نزده است.

نرخ یورو به طور سنتی بیشتر از دلار بوده و نماد قدرت اقتصادی اروپا بوده است. اتحادیه‌ای که همزمان با تبدیل شدن چین به غول اقتصادی در حال افول است.

کد خبر 690361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    اروپاییها حجابشون رو رعایت نکردن