سلب اعتماد مردم به دولت ها، منجر به گرایش هرچه بیشتر مردم به امور مالی غیر متمرکز یا DeFi گردیده و به واسطه این افزایش اقبال عمومی به سوی اقتصاد غیرمتمرکز، سرمایه گذاری در ارزهای این حوزه از بازار ارزهای دیجیتال نیز افزایش چشمگیری داشته است.

image-20220713143857-1.jpeg

یکی از رمز ارزهایی که ابتدا به عنوان یک استیبل کوین معرفی شده اما بعداً به سمت دیفای تغییر مسیر داد، ارز سینتتیکس با نماد معاملاتی SNX است. البته ارزهای دیجیتال تنها به این دو دسته ختم نمی شوند و می توان آن ها را به 13 نوع مختلف طبقه بندی کرد.

در ادامه ارز SNX را معرفی کرده، خصوصیات و روش خرید آن را بررسی می کنیم.

ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX) چیست؟

توکن SNX ارز دیجیتال اصلی پلتفرم غیر متمرکز سینتتیکس (Synthetix) و یک ارز ساخته شده بر بستر بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC-20 است. این ارز ابتدا به عنوان یک استیبل کوین معرفی شده بود اما در ادامه در دسته دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) جای گرفت.

هدف این شبکه ایجاد پروتکلی برای صدور دارایی های ترکیبی است؛ بدین معنی که کاربران در این پلتفرم می توانند به بازارهایی مثل بورس، ارزهای دیجیتال و کامودیتی دسترسی پیدا کرده، تغییرات قیمت را حدس بزنند و بدین وسیله ریسک خود را کاهش دهند.

این ارز فعالیت خود را با نام Havven آغاز کرده و سپس به Synthetix تغییر نام داد.

ویژگی های منحصر به فرد پروژه ارز SNX

سینتتیکس بعنوان ارائه دهنده پروتکل مقیاس بندی لایه 2، استخر نقدینگی Curve را برای تبدیل دارایی های مصنوعی (سینت ها) sETH/ETH،sUSD/3CRV  و sBTC/BTCایجاد نموده است. این استخر به با همکاری شرکت تأمین نقدینگی Curve Finance ایجاد شده به کاربران امکان می دهد دارایی های مصنوعی خود مانند sETH را با کارمزدی منصفانه به ETH تبدیل کنند.

تمایل سرمایه گذاران به نگهداری توکن های واقعی به جای سینت ها، بیش از 1.02 میلیون دلار کارمزد معاملاتی را برای پلتفرم سینتتیکس همراه داشت. این ارز به واسطه افزایش فعالیت های تجاری و بازگشت توکن اختصاصی خود، SNX، سر و صدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به پا کرد.

بر اساس داده های سایت coinmarketcap.com و به واسطه رشد حجم معاملاتی، توکن سینتتیکس نیز با رشدی 105 درصدی روبه رو شده و ارزش آن به بیش از 3 دلار رسید.

روند قیمتی ارز سینتتیکس

ارز SNX فعالیت خود را در اواسط سال  2019 با قیمتی کمتر از $0.5 آغاز کرد. رشد شارپ سینتتیکس یک سال بعد و حوالی ماه ژوئن سال 2020 اتفاق افتاد؛ در این صعود، قیمت ارز SNX در مدت کوتاهی از محدوده 1 دلاری خود تا حدود 7 دلار صعود کرد.

کمی بعد با اصلاح قیمتی به محدوده 3 دلار رسید و سپس در حرکتی بسیار شارپ، تا حدود 28 دلار صعود کرد. روند SNX از آن زمان تا امروز نزولی بوده و نتوانسته اوج قیمتی خود را مجددا تصاحب کند. سینتتیکس در حال حاضر با قیمتی کمتر از 3 دلار معامله می شود.

قیمت لحظه ای و خرید ارز SNX

یکی از معتبرترین منابع برای بررسی نرخ لحظه ای رمز ارز سینتتیکس، سایت کوین مارکت کپ است. در کنار این منبع، می توانید در سایت بیت میت نیز از آخرین قیمت ارز SNX آگاهی پیدا کرده و نمودارهای تکنیکال ساده و پیشرفته مربوط به این ارز را بررسی نمایید.

نحوه خرید SNX در صرافی بیت میت

برای خرید ارز سینتتیکس از طریق صرافی ارز دیجیتال بیت میت می توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود شوید. اگر حساب کاربری ندارید، می توانید در سایت ثبت نام کرده و سپس روی "مشاهده همه ارزها" کلیک کرده و وارد صفحه قیمت ارزهای دیجیتال شوید. مشابه تصویر زیر

رمز ارز سینتتیکس با نماد SNX در صرافی بیت میت لیست شد

  1. پس از وارد کردن نام ارز SNX، روی دکمه "خرید/فروش" کلیک کنید تا وارد صفحه معامله ارز سینتتیکس شوید. مشابه تصویر زیر

رمز ارز سینتتیکس با نماد SNX در صرافی بیت میت لیست شد

  1. پس از ورود به صفحه خرید/فروش ارز SNX، مبلغ ریالی مورد نظر برای خرید را وارد کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید. در ادامه پیش فاکتور خرید به شما نمایش داده می شود که پس از بررسی و کلیک روی دکمه ادامه، به درگاه بانکی منتقل خواهید شد. مشابه تصویر زیر

رمز ارز سینتتیکس با نماد SNX در صرافی بیت میت لیست شد

بررسی قیمت و خرید ارز دیجیتال

زیر نظر گرفتن قیمت لحظه ای رمز ارزها از اهمیت بالایی برای یافتن نقاط مناسب ورود به بازار و نیز مدیریت سرمایه برخوردار است. پس از بررسی قیمت ها، می توانید با استفاده از صرافی های داخلی و خارجی ارزهای مورد نظر خود را خریداری نمایید. صرافی های خارجی به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می شوند.

از جمله شناخته شده ترین اکسچنج های متمرکز بایننس و کوکوین و غیر متمرکز سوشی سواپ و یونی سواپ هستند.

صرافی ایرانی بیت میت نیز بعنوان یکی از اکسچنج های معتبر، بیش از 120 رمز ارز شناخته شده را در لیست خود جای داده است. اینجا می توانید برای خرید ارزهای اتریوم، بیت کوین و سایر کوین ها و توکن ها به سادگی اقدام کنید.

فراموش نکنید که پیش از هرگونه اقدام به سرمایه گذاری، ریسک های موجود در بازار کریپتوکارنسی را شناخته و مدیریت سرمایه را یاد بگیرید.

برای خرید ارز دیجیتال می توانید به سایت صرافی بیت میت به آدرس https://bitmit.co مراجعه کنید.

کد خبر 690294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha