شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

محمدعلی توحید: 2مسئول بلندپایه وزارت نفت در اظهارات کم سابقه‌ای از وجود مشکلات مهم در اجرای طرح‌های صنعت نفت خبر دادند.

علی بهشتیان و حمدالله محمدنژاد در سخنان خود که خبرگزاری مهر منتشر کرده همچنین از عقب بودن طرح‌های تولید نفت و گاز ایران از میدان‌های مشترک در خلیج‌فارس خبردادند.

در سخنان این مدیران نفتی که دیروز بیان شد با توجه به مشکلات اجرایی در طرح‌های نفتی از سودآور بودن سرمایه‌گذاری در بخش نفت سخن گفته شده و از بانک‌ها و بیمه‌ها خواسته است تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

متأسفانه در سال‌های اخیر با وجود افزایش بی‌سابقه قیمت نفت درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت غیربهینه اختصاص یافت و امروز که درآمدهای ارزی با کاهش قیمت نفت شرایط مالی مناسبی را نوید نمی‌دهد انتظار جذب سرمایه‌های موجود به سوی طرح‌های نفتی که با وجود سود‌آور بودن، دیربازده هستند تلاشی دیرهنگام است.

در سال‌های اخیر علاوه برکمبود بودجه که همواره از مشکلات مهم در اجرای طرح‌ها در کشور بوده و موجب تاخیر و نیمه‌کاره ماندن طرح‌ها می‌شد، مشکل اختصاص غیربهینه بودجه نیز به مشکلات اجرایی در مدیریت طرح‌های دولتی افزوده شده است.

یکی از معاونان وزارت نفت در این زمینه به درستی تاکید کرده که اگر سال گذشته بودجه کافی برای راه‌اندازی یک مرحله از پارس‌جنوبی تامین می‌شد، مشکلات قطع گاز در کشور به‌وجود نمی‌‌‌آمد

کد خبر 69029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز