جمعه ۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

زمانی بود که تمام مساحت خانه‌‌های قدیمی که در مقایسه با آپارتمان‌های امروزی بسیار وسیع‌تر بودند

 با استفاده از جاروی دستی تمیز می‌شد و عده‌ای که وسواسی‌تر بودند جارو‌های دستی را به آب آغشته می‌کردند تا گرد و خاک کمتری به پا شود. اما مدرن شدن زندگی بشر به دنبال رشد علم و فناوری موجب تولید کالا‌هایی شده که انجام بسیاری از امور را آسان و البته سریع‌تر کرده‌است. کالاهایی که شاید تصور زندگی بدون آنها برای کاربرانشان غیرممکن باشد وجاروبرقی یکی از این کالاهاست.[راهنمای خرید جارو برقی]

امروزه با عرضه جارو برقی در مدل‌های مختلفی چون آب و خاک، مخزنی، کیسه‌ای، صنعتی، شارژی و ... به بازار، کمتر می‌توان شاهد استفاده از جاروهای دستی قدیمی بود.

خلاصه اینکه جاروبرقی به یکی از اجزای لاینفک زندگی انسان تبدیل شده و سهم عمده‌ای در پاکسازی خانه و زندگی افراد دارد. اگر سری به مراکز خرید و فروش لوازم خانگی بزنید تنوع مارک، مدل، طرح و قابلیت‌های این دستگاه،‌ اهمیت وجود این کالا را برایتان روشن می‌کند.

باید توجه داشت که جاروبرقی یکی از وسایل پرکار خانگی است و هنگام خرید باید به هماهنگی قدرت جارو با نیاز خانه دقت کرد. رعایت چند نکته در پایین آوردن مصرف برق جاروبرقی که در زمره وسایل پرمصرف طبقه‌بندی می شود، مؤثر است.

برای مثال جارو باید همیشه کاملا تمیز و لوله های آن گرفتگی نداشته باشد تا به موتور آن فشار وارد نشود. کیسه جاروبرقی را باید همیشه قبل از پر شدن کامل  و فیلتر آن را دست کم 2 بار در سال شسته یا تعویض کنید.

در هنگام استفاده از جارو حتما باید زباله‌های مرطوب، اشیای بزرگ و تیز را از سر راه آن دور کرد، زیرا این اشیا می توانند به موتور دستگاه آسیب زده  و توان آن را کاهش دهند و به این ترتیب مصرف برق جارو افزایش می‌یابد.

در جارو برقی، معمولا چندین درجه قدرت مکش وجود دارد و برای نظافت هر بخش از منزل، باید از قدرت  لازم و نه قدرت بیشتر استفاده کرد.

کد خبر 68924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز