گروه حوادث: نگهبان جوان ندامتگاه کرج با تیراندازی به سوی زندانیانی که مشغول هواخوری در این ندامتگاه بودند، یکی از آنها را به قتل رساند و 5 نفر را مجروح کرد.

این مرد بعد از تیراندازی مرگبار، با شلیک یک گلوله به زندگی خود پایان داد.

عصر پنجشنبه گذشته بازپرس ویژه قتل کرج در جریان تیراندازی مرگباری در ندامتگاه این شهر قرار گرفت و همراه با گروهی از کارآگاهان جنایی راهی محل حادثه شد.

بعد از حضور بازپرس جنایی در ندامتگاه مشخص شد که نگهبان جوانی که بالای برجک نگهبانی مشغول انجام وظیفه بود، زمانی که زندانیان برای هواخوری وارد محوطه ندامتگاه شده بودند، با اسلحه کلاشینکف خود آنها را به رگبار بست که در جریان این تیراندازی 5 زندانی مجروح و یکی از آنها به قتل رسید. وی بعد از این جنایت با شلیک گلوله‌ای به سرش اقدام به‌خودکشی کرد و در دم جان سپرد.

با این اطلاعات در حالی که 3 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستانی در تهران و 2 نفر دیگر به یکی از بیمارستان‌های کرج منتقل شده بودند، به دستور بازپرس جنایی اجساد جان‌ باختگان به پزشکی قانونی منتقل و با تشکیل پرونده‌ای بررسی‌های تخصصی برای مشخص شدن علت حادثه آغاز شد.

سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران روز گذشته با بیان این خبر گفت: حادثه تیراندازی حدود ساعت یک بعدازظهر و زمانی اتفاق افتاد که نگهبان جوان به تازگی پست نگهبانی خود بر بالای برجک را تحویل گرفته بود.

وی ادامه داد: این نگهبان، سربازی بود که حدود 2 سال قبل از خدمت وظیفه فرار کرده اما 10 روز پیش با انتشار اطلاعیه سازمان نظام وظیفه، مبنی بر عفو سربازان فراری برای ادامه خدمت به این سازمان مراجعه کرده بود.

با مراجعه مجدد این مرد جوان و انجام تقسیم‌بندی، محل خدمت وی در ندامتگاه کرج تعیین و به این ترتیب او به این محل اعزام شد.

اما در حالی که 10 روز از حضور او در ندامتگاه می‌گذشت و وی وظیفه نگهبانی بر بالای برجک ندامتگاه را بر عهده داشت، با اسلحه کلاشینکفی که در اختیار داشت از بالای برجک به روی زندانیان آتش گشود و با شلیک ده‌ها گلوله،  فاجعه مرگباری را رقم زد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره به اینکه 2 نفر از مجروحان حادثه دچار جراحت سطحی شده و هم‌اکنون وضعیت عمومی هر 5 زندانی مجروح رو به بهبودی است، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل این حادثه مرگبار دچار بیماری روحی و روانی بوده که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ندامتگاه کرج، ویژه نگهداری زندانیانی است که جرم آنها سرقت است و هیچ زندانی دیگری در این ندامتگاه نگهداری نمی‌شود. این در حالی است که برای برخی زندانیانی که در این ندامتگاه نگهداری می‌شوند هنوز حکم قطعی دادگاه صادر نشده و آنها در رفت‌وآمد به دادگاه هستند.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: بعد از وقوع حادثه بلافاصله معاون دادستان کرج، بازپرس کشیک قتل و عوامل تخصصی بررسی صحنه جرم در محل حضور یافتند و امور ابتدایی با دستورات قضائی لازم انجام شد. در حال حاضر نیز پرونده برای تکمیل تحقیقات در اختیار دادستان کرج قرار دارد.

اظهارات مدیرکل زندان‌های استان تهران در حالی صورت می‌گیرد که بررسی‌ پرونده نظام وظیفه عامل این جنایت نشان می‌دهد که وی چندین بار سابقه بازداشت و اضافه خدمت را داشته است

کد خبر 68913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز