مقامات دورتموند آلمان، اعلام کردند که اقداماتی را برای کمک به شهروندان برای بازپس‌گیری خیابان‌ها به عنوان فضاهای عمومی انجام خواهند داد؛ تصمیم مقامات به شهروندان این امکان را می‌دهد تا از اداره رفاه جوانان محلی درخواست کنند تا خیابان‌ها را بر خودروها ببندند و از این فضا برای بازی و تفریح استفاده کنند.

دورتموند آلمان

به گزارش همشهری آنلاین، گذراندن تابستان‌ها در یک شهر می‌تواند بسیار خسته‌کننده و مهم‌تر از همه گرم باشد. به همین دلیل است که مقامات محلی دورتموند تصمیم گرفته‌اند به شهروندان این فرصت را بدهند تا خیابان‌های محلی خود را پس بگیرند و آنها را به فضاهای عمومی قابل دسترس جامعه تبدیل کنند.

قبل از اینکه خیابان‌های شهری تسلیم زندگی مدرن شوند و اجازه دهند ماشین‌ها در آن‌ها سلطنت کنند، فضایی برای ملاقات و تجارت مردم بودند که کودکان در آن‌ها می‌دویدند و بازی می‌کردند و عابران پیاده در همه جهات رفت‌وآمد داشتند. در واقع، خیابان‌ها فضاهای پرجنب‌وجوشی بودند که جوامع در آن‌ها رشد کردند.

دورتموند، خیابان‌ها را روی خودروها خواهد بست

از زمان ظهور خودرو پس از جنگ جهانی دوم، عابران پیاده و ترافیک به طور فزاینده‌ای از طریق پیاده‌روها و پارک‌ها جدا شدند و به تدریج خیابان‌ها به انحصار خودروها تبدیل شد. برای قانونگذاران، این تصمیم در آن زمان منطقی بود، زیرا شهروندان بسیاری برای جابه‌جایی، سفرهای موتوری را انجام می‌دادند. شهرها مملو از ماشین‌ها شد و خیابان‌ها از فضاهای عمومی به مناطق خطرناکی تبدیل شد که افراد بی‌توجه در معرض خطر آسیب قرار می‌گرفتند.

با این حال، اکنون بسیاری از شهرها شروع به احیای خیابان‌ها برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران کرده‌اند و خودروها را بیشتر به حاشیه سوق داده‌اند. امسال، مقامات برلین حتی شروع به بحث در این مورد کردند که آیا مرکز شهر بدون خودرو باشد یا خیر.

طبق بیانیه شهرداری دورتموند، بسیاری از کودکان و بزرگسالان مایل هستند از خیابان‌های محلی خود به شیوه‌ای متفاوت استفاده کنند. به همین دلیل است که اکنون می‌توانند از اداره رفاه جوانان درخواست کنند تا فضای مشترک خود را بازپس بگیرند. آن‌ها این شانس را خواهند داشت که وسط خیابان، بدمینتون یا شطرنج وایکینگ بازی کنند، با همسایه‌ها جشن بگیرند و استراحت کنند. این اقدام تا پایان اکتبر در دسترس مردم محلی خواهد بود و اداره رفاه جوانان این اختیار را دارد که تا یک روز تعطیلی خیابان را صادر کند.

منبع:ایمنا

کد خبر 689013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha