مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

هدف از این محتوا این است که شما را با مسیر یادگیری لازم برای ایجاد وب سایت آگاه کنیم و در طول محتوا به بررسی یکی از پرمخاطب ترین منبع آموزشی یعنی درسمن میپردازیم که شما را با دوره های کاربردی و اصولی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس وب آشنا کنیم.

یادگیری آسان پایتون

امروزه بیشتر کسب و کارها در حال راه اندازی کسب وکار اینترنتی (فروشگاه اینترنتی) هستند زیرا با توجه مزایای این تکنولوژی میتوانند به درآمد بیشتر با سرمایه کمتر برسند. اگر شما هم این محتوا را مطالعه می کنید قطعا به فکر طراحی سایت کسب و کار خود هستید، برای طراحی سایت نیازبه یادگیری برنامه نویسی دارید. در این محتوا قرار است مسیر یادگیری و همچنین بهترین منبع  آموزش برنامه نویسی در سطح وب فارسی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آشنایی با زبان پایتون

زبان پایتون در سال ۱۹۹۱ توسط  Guido van Rossum منتشر شده است، گیدو ون روسوم هنگامی که اجرای زبان برنامه نویسی را شروع کرد، مشغول خواندن فیلمنامه‌های منتشر شده از «سیرک پرواز مونتی پایتون»، یک سریال کمدی بی‌بی‌سی مربوط به دهه  ۱۹۷۰ بود. ون روسوم فکر کرد که به نامی کوتاه، منحصر به فرد و کمی مرموز نیاز دارد، بنابراین تصمیم گرفت این زبان را پایتون بنامد. این زبان قدرتمند دارای کتابخانه های استاندارد جامع می باشد، پایتون همواره به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی رتبه بندی می شود. پایتون از برنامه نویسی ساخت یافته، تابعی، شی گرایی به طور کامل پشتیبانی می کند و به گونه ای طراحی شده است که از طریق ماژول های بسیار توسعه پذیر باشد.

پایتون در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی برای خواندن، نوشتن و یادگیری ساده تر در نظر گرفته می شود. به همین دلیل است که هم کدنویسان مبتدی و هم با تجربه ها استفاده از پایتون را دوست دارند. پایتون به راحتی قابل خواندن است قالب بندی آن از نظر بصری نامرتب است و همچنین استثناهای نحوی و موارد خاص کمتری نسبت به C یا پاسکال دارد.

نکته طلایی: اصول پایتون را بیاموزید، وقتی نوبت به یادگیری پایتون یا هر زبان دیگری می رسد، هرگز استفاده از اصول اولیه را متوقف نکنید، حتی اگر به آنها تسلط داشته باشید.

فریم ورک ها مجموعه ای از کتابخانه ها، بسته ها یا ماژول ها هستند که به شما اجازه می‎دهند برنامه ها یا سرویس های وب را با استفاده از پایتون بنویسید. نمونه هایی از فریم ورک های رایج پایتون عبارتند از Django و Flask که توسعه برنامه های کاربردی وب را بسیار آسان تر می کنند.

پایتون به دلیل ساده بودنش برای دانش آموزان که قصد شروع به یادگیری برنامه نویسی را دارند بهترین انتخاب می ‎باشد. زیرا به دانش آموزان کمک می کند تا روی مهارت های برنامه نویسی مهم مانند تجزیه مسئله و طراحی نوع داده تمرکز کنند.

آموزش مهارت محور پایتون

امروزه با توجه به صعود پایتون، نیاز به برنامه نویسان بیشتری که بتوانند با پایتون کار کنند رونق گرفته است. از این روی جامعه به  افراد متخصص نیاز دارد البته به دلیل محبوبیت آن گشتن در منابع آنلاین می تواند در ابتدای راه باعث سردرگمی شود.

دوره پایتون درسمن

منابع آنلاین بسیاری برای یادگیری پایتون وجود دارد، اما انتخاب یک آموزش مناسب سختی های خودش را دارد چون که یک آموزش باید اصولی باشد و نیازهای زبان آموز را پاسخ دهد و نیازی به دیدن دوره های دیگری نباشد. دوره مقدماتی پایتون درسمن به شما کمک می کند تا اصول و پایه زبان پایتون را فراگیرد و وارد دوره پیشرفته استادی پایتون شوید. آکادمی درسمن آموزش مهارت محور پایتون را با توجه به سرفصل های سال ۲۰۲۲ ارائه می دهد. شایان ذکر است که دوره مقدماتی تا متوسط پایتون در وب سایت آکادمی درسمن(https://darsman.com) به صورت کاملا رایگان می‎باشد.

در ادامه برای اینکه یادگیری پایتون تا حد امکان بدون مشکل انجام شود  چند نکته مهم را آورده ایم که مبتدیان می توانند از آنها برای یادگیری بهتر استفاده کنند:

  • به اصول اساسی تسلط داشته باشید – زیرا یادگیری توابع پیشرفته پایتون را آسان تر می کند.
  • کد را روی کاغذ تمرین کنید، سپس روی کامپیوتر تکرار کنید.
  • پروژه های ساده را امتحان کنید تا با دستورات و توابع مختلف پایتون آزمایش کنید.
  • از Python Tutor برای تجسم اجرای کد خود استفاده کنید.
  • با جامعه آنلاین پایتون تعامل کنید تا از دیگران بیاموزید.
  • کد منبع باز پایتون را آزمایش کنید و در آن مشارکت کنید تا از آخرین پیشرفت ها در زمینه پایتون به روز باشید.
  • منتظر شروع نباشید!

همیشه توصیه می شود که قبل از سرمایه گذاری مالی، یادگیری هر زبان برنامه نویسی را به صورت رایگان شروع کنید تا ببینید آیا از کدنویسی لذت می برید یا خیر. خواندن این محتوا شروع خوبی است برای اینکه در مورد اصول اولیه بدانید که آیا علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید یا خیر. همچنین می توانید برای شروع یادگیری بدون هزینه کردن دوره رایگان مقدماتی پایتون سایت درسمن مشاهده کنید.

استادی فرانت اند درسمن

بعد از یادگیری پایتون که قسمت بک اند سایت شما را تشکیل می دهند نیاز به یادگیری بخش فرانت اند دارید باید خاطر نشان کرد که آکادمی درسمن نیز دوره آموزش طراحی سایت را از صفر تا صد یاد داده است. این دوره بزرگ شامل آموزش (HTML , CSS , JAVA SCRIPT , REACT) می‎باشد، می توان گفت تمام آنچه که یک متخصص فرانت اند احتیاج دارد را به صورت پروژه محور آموزش می دهد.

آموزش طراحی سایت در استادی فرانت اند درسمن

سرفصل های این دوره مطابق با آخرین تغییرات می باشد طول  دوره ۴ ترم میباشد که در ترم آخر یک سایت فروشگاهی حرفه ای را طراحی و پیاده سازی می کنید به این صورت که یک پروژه شخصی را مرحله به مرحله از صفر تا صد پیاده سازی می کنید و با چالش های و رفع آنها آشنا می‌شوید این پروژه  در نهایت به رزومه کاری شما اضافه می شود. یکی از بزرگترین منابعی که هنگام یادگیری فرانت اند خواهید داشت، پشتیبانی و رفع اشکال آنلاین در این دوره است که توسط مهندس عباسی و منتورهای متخصص انجام می گیرد. درسمن به شما کمک می کند اصول طراحی سایت را یادبگیرد، بنابراین احساس اطمینان از طراحی سایت مانند یک حرفه ای را داشته باشید.

سخن آخر با شما عزیزان

اگر احساس می کنید در مورد یادگیری پایتون نگران هستید باید بگوییم زمانی که شروع به یادگیری یک چیز کاملا جدید می کنید چه برنامه نویسی باشد چه زبانی مانند فرانسوی این نگرانی بسیار رایج است. هنگامی که پایتون را به صورت رایگان امتحان کردید و برای یادگیری بیشتر هیجان زده شدید، اینک ارزش زمان و هزینه برای سرمایه گذاری در یک دوره آموزشی را دارد. دوره های آنلاین راهی مقرون به صرفه برای ایجاد مسیر یادگیری کامل پایتون برای شما هست، بنابراین شما دقیقا می دانید از کجا شروع کنید و کجا بروید. هر راهی را که برای یادگیری پایتون انتخاب کنید مطمئن باشید که به شما قدرت می دهد تا با سرعتی که برای شما مناسب است یادبگیرید.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه ای و آماده برای تبدیل شدن به نیروی کار متخصص، باید بیشتر از خواندن مطالب و تماشای فیلم، یک دوره ای را انتخاب کنید که دارای تمرینات، چالش ها و پروژه باشد. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌نویسی را از ابتدا تا زمانی که آسان به نظر برسد، تمرین کنید و مهارت‌های فنی مورد نیاز برای کار را در خود ایجاد کنید.

کد خبر 688742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha