مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

دریچه‌ منهول چدنی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین انواع دریچه‌های دسترسی به تاسیسات زیرزمینی شناخته شده و در صورتی که بخواهید کاربرد بهینه‌ای برای این نوع مسیرهای زیرزمینی تجربه کنید، گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

image-20220706114146-1.jpeg

این نوع دریچه‌ها، در انواع گوناگونی عرضه شده و با توجه به کاربردی که از آن‌ها در نظر دارید، می‌توانید بهترین نوع دریچه با توجه به نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

در ادامه نگاهی به انواع دریچه‌های منهول چدنی خواهیم انداخت که هر یک در خصوص کاربرد خاص خود تعریف شده‌اند. با ما همراه باشید.

معرفی دریچه منهول چدنی

دریچه منهول چدنی، نوعی از دریچه‌های فاضلاب و دسترسی تاسیسات است که از آلیاژ آهن، کربن و سیلسیم تشکیل و ساخته شده است. این نوع دریچه‌ها، همیشه از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نوع دریچه‌های فاضلابی بوده و توانسته‌اند جایگاه خود در محیط های شهری و صنعتی را به شکلی خاص تثبیت کرده و حفظ کنند. مزایای ویژه این دریچه‌ها، به طور مثال قیمت مناسب و همین طور میزان استحکام قابل توجه آن‌ها، از جمله مواردی بوده که باعث شده همیشه دریچه‌های چدنی در مقایسه با دیگر دریچه‌های منهول، پرکاربردترین و پرفروش‌ترین باشند.

البته در کنار این نوع دریچه‌ها، نوع‌های دیگری چون دریچه منهول کامپوزیت نیز توانسته، به سطح کاربرد عالی دست یافته و با توجه به مزایای قابل توجهی که دارد، در بسیاری از محیط‌های صنعتی و حتی شهری به دیگر مدل‌ها ترجیح داده می‌شود.

به طور کلی دریچه‌های منهول برای ایجاد یک دسترسی امن به مسیرهای زیرزمینی کاربرد داشته و در این شرایط با قرار دادن آن‌ها روی حفره‌های مورد نظر، ضمن آن که ایمنی سازی شکل می‌گیرد، در هر زمان که نیاز باشد امکان باز کردن مسیر زیرزمینی و رفت و آمد به داخل آن وجود خواهد داشت.

انواع دریچه منهول چدنی

همان طور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم، مدل‌های مختلفی از دریچه‌های منهول چدنی وجود دارد. درست این موضوع در خصوص دیگر ترکیب‌های دریچه‌های منهول چون دریچه منهول کوپلیمری نیز تعریف شده و برای خرید از این گروه محصولات نیز تنوع بالایی را شاهد خواهی بود.

در زیر نگاهی به انواع دریچه‌های منهول چدنی خواهیم انداخت:

دریچه چدن داکتیل

دریچه‌های چدنی داکتیل در سایزها و رنگ بندی‌های مختلفی عرضه شده‌اند. به این شکل با توجه به موقعیت مکانی که قصد استفاده از این دریچه‌ها را در آن دارید، می‌توانید سایز و رنگ مورد نظر خود را از میان مدل‌های موجود انتخاب کنید. به طور مثال در یک کارگاه صنعتی که مسیرهای زیرزمینی برای رفت و آمد وجود دارد، شاید شما مایل به استفاده از رنگ زرد باشید که در طول رفت و آمد و به طور کلی امور روزمره، نمود بیشتری داشته و بهتری با توجه به رنگ خود، تشخیص داده شود. حال در مرحله بعدی، باید به موضوع سایز این دریچه نیز توجه کرده و سایزی را انتخاب کنید که درست مطابق با سایز حفره باشد.

دریچه‌های لولادار و بدون لولا

برخی از این دریچه‌های منهول دارای لولا بوده و برخی دیگر بدون لولا طراحی شده‌اند. با توجه به نیازی که برای استفاده از آن‌ها دارید، می‌توانید یکی از نمونه‌های دارای لولا یا بدون لولا را خریداری کنید.

انواع دریچه منهول چدنی و مزایای آن

دریچه مربعی ۷۶۰ در ۷۶۰

یکی دیگر از پرکاربردترین دریچه‌های منهول چدنی را باید دریچه مربعی ۷۶۰ در ۷۶۰ بدانیم. این نوع دریچه برای حفره‌های فاضلاب شهری بسیار کاربرد داشته و به ویژه در مسیرهای خیابانی دیده می‌شود. نوع مواد به کار رفته در این دریچه منهول نیز داکتایل بوده و تست‌های صورت گرفته روی آن، حاکی از دوام عالی و عملکرد بی نقص این محصول است.

دریچه منهول چدن مخابراتی

همان طور که گفتیم از این دریچه ها برای مسیرهای تاسیساتی مختلف استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها مسیرهای مخابراتی هستند. دریچه منهول چدن مخابراتی، برای همین منظور طراحی و تولید شده و ابعاد درب آن ۸۰۰ است. این محصول از ابعاد کلاف ۱۰۰ میلی متری برخوردار بوده و کاملا مستحکم و دارای ایمنی مورد انتظار است.

دریچه ضدسرقت لولادار

با توجه به ریسک تعریف شده‌ای که در خصوص سرقت دریچه های منهول همیشه وجود دارد، استفاده از نوع ضدسرقت آن کمک خواهد کرد تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد. این نوع دریچه دارای لولا بوده و کاملا ضدسرقت طراحی شده است.

دریچه آتش نشانی

دریچه‌های آتش نشانی را در همه جای شهرها مشاهده می‌کنیم. دریچه منهول چدن آتش نشانی نیز با رنگ زرد تند خود شناخته شده بوده و از کاربردی‌ترین نوع دریچه‌های منهول به شمار می‌آیند.

دریچه بازدید کنتور آب

یکی دیگر از مدل‌های دریچه منهول چدنی، دریچه بازدید کنتور آب است که در تمام منازل باید به کار برده شود. این نوع دریچه دسترسی به کنتور آب را ایجاد کرده و هر بار که مامور آب برای بررسی وضعیت کنتور مراجعه می‌کند، این دریچه را باز کرده و سپس دوباره آن را مسدود خواهد کرد.

و ...

کلام آخر: خرید بهترین دریچه منهول چدنی

برای آن که بتوانید تجربه خرید بهترین دریچه منهول چدنی را داشته باشید، لازم است که به سراغ بهترین برند تولید کننده بروید. برند پتروقائم، تولیدکننده انواع دریچه‌های منهول فاضلاب شهری و تاسیسات بوده و محصولات آن بالاترین میزان رضایت مشتریان را به دست آورده‌اند. شما نیز تجربه خود از بهترین نوع دریچه منهول و کاربردهایی که برای آن‌ها می‌شناسید را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

کد خبر 688671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha