شهردار منطقه ۱۵ گفت: پاکسازی پایانه خاوران از تجمع معتادان متجاهر در دستورکار این منطقه قرار گرفته است و ۱۷ هکتار اراضی گردنه تنباکوئی از ضایعات بازیافتی پس از ۲۵ سال پاکسازی شدند.

خاوران

به گزارش همشهری آنلاین، سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ در رابطه با آخرین جلسه قرارگاه اجتماعی منطقه گفت: با هدف تأمین رفاه و آسایش شهروندان در تلاش هستیم تا اکیپ مستقلی برای پایانه خاوران داشته باشیم و این اکیپ‌ها در گام اول باید نسبت به پاکسازی پایانه و در ادامه محیط پیرامون آن و سه راه افسریه اقدام کنند. 

اکیپ‌های مستقل برای جمع‌آوری معتادان مستقر می‌شوند | پاکسازی گردنه تنباکوئی از ضایعات بازیافتی پس از ۲۵ سال 
نمای بعد از پاکسازی

او ادامه داد: همچنین پی‌گیری برای محصور کردن زمین خالی مجاور پایانه خاوران از سوی مالک و نرده‌کشی محوطه پایانه با نرده‌های بلند بوسیله حوزه ترافیک از دیگر مصوبات اجرایی این قرارگاه خواهد بود.

شهردار منطقه به اقدامات انجام شده در ۹ ماه گذشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تشکیل قرارگاه اجتماعی با حضور نماینده دادستان تهران، اخذ مجوزهای لازم برای جمع‌آوری معتادان، هماهنگی با نیروی انتظامی و بهزیستی برای جمع‌آوری معتادان، شناسایی پاتوق‌های معتادان و اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری و همچنین ارجاع معتادان به کمپ‌های بازپروری، اجرای طرح کوچه رنگی در محله کوه‌گچی با همکاری دفتر توسعه و نوسازی و تشکیل پرونده برای پلاک قرمز شناسایی شده  از جمله اقدامات انجام شده بود.

صباغ به تشریح مهمترین اقدامات این قرارگاه پرداخت و ادامه داد: جمع آوری گرمخانه منطقه بعد از ۱۵ سال و تبدیل آن به کمپ دائمی یاورشهر۱، ساماندهی و پلمپ ۱۷۰ واحد صنفی غیر مجاز خرید و فروش ضایعات، کاهش نقاط بی دفاع شهری با دیوارکشی یا تخریب املاک رها شده، جمع آوری و پاکسازی ۱۷ هکتار اراضی گردنه تنباکوئی از ضایعات بازیافتی پس از ۲۵ سال و  تعیین تکلیف برخی گودهای رها شده در محله مینابی و اتابک از دیگر اقدامات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در این منطقه بوده است. 

براساس این گزارش، کاهش تردد معتادان در محله‌های محروم و آسیب دیده شوش، مظاهری، مطهری، هاشم آباد، اتابک، مینابی، طیب، رضویه و مشیریه، همکاری بین سازمان‌ها و ارگان‌ها و تعیین تکلیف پدیده کارتن خوابی معتادان متجاهر و کاهش سرقت از منازل، کاهش پدیده کارتن خوابی و از بین رفتن دو پاتوق مهم معتادان متجاهر در کوه سنگی و کوه گچی از دستاورد ها قرارگاه اجتماعی در ۹ ماه گذشته است.

کد خبر 688664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha