گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری گفت: دولت موظف است از وحدت ملی صیانت کند و دست‌هایی که در داخل و سطح جهانی بخواهند علیه وحدت ملی فتنه انگیزی کنند، قطع کند.

محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم زنجان سخن می‌گفت و ایرنا از آن خبر داد، با تبیین وظایف دولت اسلامی، اظهار داشت: عدالت، مسئولیت اول و محور کارهای دولت اسلامی‌است.

وی بر رعایت عدالت در همه امور به‌ویژه عدالت در خدمتگزاری و توزیع فرصت‌ها و امکانات تاکید کرد و ادامه داد: ما مصمم هستیم سهام عدالت را تا پایان سال به 42 میلیون نفر برسانیم و یارانه‌ها را به‌صورت هدفمند و عادلانه بین همه مردم توزیع کنیم.

وظیفه دولت اسلامی

احمدی‌نژاد وظیفه دیگر دولت اسلامی‌را حفظ وحدت ملت دانست و اظهار داشت: وحدت و پیروی از خط ولایت و حضور در صحنه 3 رمز پیروزی و سرافرازی یک ملت است.

رئیس‌جمهوری وحدت را عنصری کلیدی برشمرد و تأکید کرد: اگر ملتی همه امکانات و استعدادهای مادی را در اختیار داشته باشد و شبانه‌روز و با همه توان تلاش کند اما وحدت و همدلی نداشته باشد، به قله‌های عزت و پیشرفت نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: این وحدت بود که در موضوع سرنوشت ساز هسته‌ای، ملت ما را در برابر همه قدرت‌های فاسد جهان که متحد و مصمم علیه ملت ما بودند، پیروز کرد.

قیافه ابرقدرتی

رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم زنجان افزود: آنهایی که قیافه ابرقدرتی می‌گیرند، به‌خاطر وحدت و ایستادگی ملت ایران و رهبری عزیز، کوچک‌ترین امیدی به شکست این ملت ندارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع هسته‌ای ادامه داد: دشمنان ما حاضر بودند که با موضوع هسته‌ای ما کنار بیایند ولی یک چیز می‌خواستند و آن اینکه عزت و استقلالمان را زیر پا بگذاریم و به‌عنوان مزدور و دست نشانده، ماموریت‌هایی برای آنها ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه قدرت‌های بزرگ از اینکه بتوانند ملت ایران را بشکنند مأیوسند و امروز هم حرف‌های بی‌ربط و گنده‌تر از دهانشان می‌زنند.

به ملت ایران توهین نکنید

رئیس‌جمهوری همچنین برخی اظهارنظرها در مخالفت با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را توهین به ملت ایران دانست و گفت: بعضی‌ها از کارهایی که بر مبنای عدالت است، ناراحتند و می‌گویند اگر یارانه‌ها را هدفمند کرده و به جای قرار گرفتن آن در اختیار اقلیتی، آن را عادلانه توزیع کنیم، این گداپروری است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: خطاب به آنها می‌گویم هدفمند کردن یارانه‌ها عین عدالت است، شما به ملت ایران توهین نکنید. وی در ادامه سؤال کرد: آیا اگر همه این یارانه‌ها را عده‌ای قلیل مثل شمایی که جیب‌هایتان پر است، شکم‌هایتان سیر است و ثروت‌تان از پارو بالا می‌رود، بخورید، این گداپروری نیست اما اگر در بین ملت توزیع شود، این گداپروری است؟

برخی چهره‌های سرشناس در روزهای اخیر از اقدامات اقتصادی دولت به‌شدت انتقاد کرده بودند.

مقدمات مثبت برای زنجان

رئیس‌جمهوری عصر دیروز در بدو ورود به استان زنجان نیز اظهار داشت:‌ در دور اول سفر تصمیمات زیربنایی خوبی برای پیشرفت و گسترش زنجان در نظر گرفته شد و مقدماتی که برای کارگروه‌های تخصصی دور دوم پیش‌بینی شده نیز بسیار مثبت است.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در فرودگاه زنجان خاطر نشان کرد: امروز زنجان از قطب‌های اصیل فرهنگی و ‌تربیتی در پرورش زنان و مردان باایمان است.

وی با ابراز خرسندی از انجام دور دوم سفر به این استان گفت: ‌ملاقات با مردم، علما و خانواده‌های ایثارگران، بازدید از مناطق محروم و برخی مصوبات دور اول سفر در چند کارگروه تخصصی، از برنامه‌های دور دوم سفر به زنجان است.

احمدی‌نژاد افزود: همچنین سایر مسئولان دولتی و وزرا به شهرهای مختلف زنجان سفر می‌کنند و از نزدیک در جریان روند اجرایی شدن طرح‌های گوناگون قرار می‌گیرند.

سفر استانی رئیس‌جمهوری به زنجان با برگزاری جلسه استانی دولت که قرار است عصر امروز در استانداری زنجان برگزار شود، پایان می‌یابد.

احمدی‌نژاد طبق روال سفرهای استانی پیشین، پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران مهم‌ترین مصوبات استانی هیات وزیران را تشریح خواهد کرد.

کد خبر 68853

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز