راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به خشکسالی بی‌سابقه‌ای که شمال ایتالیا را درگیر کرده ، بیشتر از گذشته و خلاقانه‌تر شده است. در اقدامی جدید، شهرداری کاستناسو بولونیا، شست‌وشوی دو بار موی مشتریان در آرایشگاه‌ها را ممنوع کرده است.

شستن سر - آرايشگاه مردانه

به گزارش همشهری آنلاین، کاستناسو یک شهر کوچک در کلان‌شهر بولونیا (منطقه امیلیا-رومانیا) است که هفته گذشته، به لطف مصوبه‌ای که توسط شورای شهر صادر شد، آرایشگران محلی را موظف کرد که مصرف آب خود را به شدت کاهش دهند.

دستورالعمل‌های خاصی در مورد چگونگی انجام آن اعلام شده است که از میان آن‌ها شستن یک‌بار موی مشتریان به جای دو بار، خبرساز شده است. کاستناسو تنها شهر ایتالیایی است که چنین اقدامات شدید اما خلاقانه‌ای را در مواجهه با خشکسالی مداوم که شمال ایتالیا را درگیر کرده، انجام داده است.

موسساتی که قوانین را زیر پا بگذارند تا ۵۰۰ یورو جریمه می‌شوند. این محدودیت قرار است تا اواخر سپتامبر یا به عبارت دیگر تا پایان تابستان به قوت خود باقی بماند.

کتابچه راهنمایی نیز توسط شهرداری صادر شده است که نشان می‌دهد ۱۳ لیتر آب در دقیقه از یک شیر آب سرازیر می‌شود و حداقل ۲۰ لیتر آب برای دو بار آبکشی موهای افراد لازم است.

کارلو گوبلینی، شهردار شهر، در این رابطه گفت: «اگر مقدار مصرف آب را برای هر مشتری ضرب کنیم، به مصرف هزاران لیتر در روز می‌رسیم. کاستناسو، شهری کوچک است؛ تصور کنید این مقدار مصرف آب، در شهرهای بزرگ چه معنایی خواهد داشت.»

شهردار همچنین ادعا کرد که مردم با این اقدام موافق بوده‌اند؛ اگرچه برخی از آرایشگران به دلیل استفاده از محصولات مو که نیاز به شست‌وشوی دوگانه دارد، این تصمیم را غیرعملی می‌دانند.

کد خبر 688514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha