مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

* نخستین اجلاس شهرداران کلانشهرها و پایتخت‌های آسیایی در حالی شروع به کار کرد که بسیاری از میهمانان داخلی و خارجی از ساعت 8 صبح در محل سالن حاضر بودند

و بسیاری دیگر از میهمانان به‌دلیل ترافیک اتوبان همت با تاخیر وارد اجلاس شدند

* پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سمفونی «اتحاد بزرگ» توسط 3 خواننده به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی اجرا شد.

* میهمانان این اجلاس امشب در ضیافت شامی با حضور شهردار تهران شرکت می‌کنند و فردا صبح و پس از مراسم ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بازدید ازموزه ایران باستان، از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران و تونل توحید نیز بازدید به‌عمل می‌آورند.

* نمایشگاهی جالب و متنوع در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع در کنار مرکز همایش‌های برج میلاد آماده شده است که در آن چند دوره تاریخی از جمله دوره حکومت هخامنشیان با مجسمه‌های زنده و ماکت‌های متنوع مشاهده می‌شود. در عین حال نمادهایی از دوران صفویه، ساسانیان و سایر دوره‌های تاریخی همراه با کتیبه‌ها نیز وجود دارد. همچنین غرفه‌هایی از دستاوردهای فرهنگی و تمدنی تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس نیز در این نمایشگاه وجود دارد.

* در فضای بیرونی مرکز همایش‌های برج میلاد، صنایع‌دستی متنوع و باارزشی از استان‌های مختلف ازجمله خاتم‌کاری، قلمزنی، قالیچه و فرش‌های ابریشمی و هنرهای جدید تلفیقی به چشم می‌خورد که میهمانان خارجی به دفعات در کنار آنها ایستاده و عکس می‌انداختند؛

همچنین دکوراسیون مربوط به دوران هخامنشیان که در آن هنرمندانی با پوشیدن لباس‌ها و گریم این دوران فضایی جالب ایجاد کرده بودند، موجب استقبال فراوان میهمانان شد و برخی از آنها نیز عکس یادگاری گرفتند.

* در زمانی که رئیس‌جمهوری از شهردار تهران برای برگزاری این اجلاس تقدیر و تشکر می‌کرد، جمعی از میهمانان در میان صحبت‌هایشان شهردار تهران را تشویق کردند.

کد خبر 68851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز