وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آئین‌نامه واردات خودرو هیچ قیدی مبنی بر اینکه وارد کننده خودرو حتما باید خودروساز باشد وجود ندارد.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از گذشت ۴ سال از ممنوعیت واردات خودرو، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۲۱ اردیبهشت امسال از تصویب کلیات آئین نامه واردات خودرو  در هئیت وزیران خبرداد و اخیرا نیز اعلام کرده که آئین‌نامه ۱۰ بندی واردات خودرو تدوین شده و بعد از دو ماه از تصویب آن در دولت واردات خودرو انجام می‌شود.

اما پیرو اعلام این مصوبات توسط وزیر صمت مسائل زیادی در مورد چگونگی واردات خودرو مطرح است مبنی براینکه چه کسانی قرار است واردات خودرو را انجام دهند؟ خودروسازان یا واردکنندگان؟ چه نوع خودرویی و با چه قیمتی و از چه کشورهایی قرار است وارد شود؟ تعرفه واردات خودرو چقدر است؟ و ... که تاکنون وزیر صمت به بخش‌هایی از این سوالات پاسخ داده است.

وزیر صمت تاکنون بارها تاکید کرده است که در آئین‌نامه واردات خودرو هیچ قیدی مبنی بر اینکه واردکنندگان خودرو حتما باید خودروساز باشد وجود ندارد.

وی در این رابطه اظهار کرد: در آیین‌نامه واردات خودرو چند قید وجود دارد که یکی از آنها وجود خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی است و قید دیگر نیز براساس مصوبه مجلس لزوم انتقال فناوری است.

کد خبر 688427
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر سعدونی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 0
    مطلب رو نخوندم ولی سوال را چرا بدون اینکه مطلب رو بخونم‌ بر اساس تجارب مدیریتی ضعیف و پر از رانت و سوء استفاده در جوال میگویم یک عده مدیر بی لیاقت فرصت واردات خودرو رو به یه عده فرصت طلب که با مردم دشمن هستند و فقط به فکر منافع آنی خود هستند واردات به اصطلاح خودرو رو به دست میگیرند.پ