سریلانکا که بدترین بحران اقتصادی را طی هفت دهه گذشته را تجربه می‌کند، اعلام کرده که ذخیره سوخت این کشور فقط برای مدت یک روز دیگر کافی است.

سریلانکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روسیا الیوم، «کانچانا ویجسکرا»  وزیر انرژی سریلانکا با بیان اینکه سوخت این کشور برای کمتر از یک روز کافی است، تاکید کرد که محموله بعدی بنزین قبل از ۲۲ تا ۲۳ جولای به سریلانکا نخواهد رسید.

رسانه‌ها به نقل از وزیر انرژی سریلانکا آورده اند: انتظار می‌رود محموله بعدی بنزین بین ۲۲ تا ۲۳ جولای (۳۱ تیر تا ۱ مرداد) وارد شود. ما با تامین کنندگان دیگر تماس گرفته‌ایم، اما نمی‌توانیم تحویل محموله‌های جدید را قبل از بیست و دوم این ماه تایید کنیم.

این وزیر از سریلانکایی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند خواست تا برای تامین مالی خرید نفت جدید، پول را به کشورشان بازگردانند.

سریلانکا اکنون بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال خود در سال ۱۹۴۸ را تجربه می‌کند و هفته گذشته «گوتابایا راجاپاکس» رئیس جمهور سریلانکا، نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارسال کرد و خواستار همکاری دو کشور در خرید نفت شد.

در ۲۲ ژوئن، رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا از فروپاشی اقتصاد این کشور خبر داد و گفت: کشور با وضعیت بسیار خطیری مواجه است که فراتر از کمبود صرف سوخت، گاز، برق و مواد غذایی است. اقتصاد ما کاملاً سقوط کرده است.

سریلانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند؛ پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است. سریلانکا از مستعمرات بریتانیا بود. استعمار انگلیس از قرن ۱۹ و بعد از احاطه این کشور به هند شروع شده و تا زمان استقلال (روز ۴ فوریهٔ ۱۹۴۸)ادامه داشت. جمعیت این کشور حدود ۲۱٬۴۱۳٬۰۰۰ نفر است.

 دولت سریلانکا طی دو هفته اخیر با تشدید بحران کمبود سوخت به کارمندان اعلام کرده تا اطلاع ثانوی از منزل دورکاری کنند و مدارس در کلمبو و نواحی اطراف آن تعطیل است. 

کد خبر 688273
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 4
    آمریکا و اروپا نیز در قضیه ی جنگ اوکراین و روسیه، همچون خر در گِل گیر کردهداند ووبه زودی به سرنوشت سریلانکا دچار خواهند شد. آمریکا و اروپا به زودی به دست و پای ایران خواهند افتاد و التماس خواهند کرد که ایران به برجام برگردد و تمامی شروط ایران را خواهند پذیرفت.