همشهری آنلاین: همزمان با گشایش نمایشگاه مروری بر آثار زنده یاد استاد ایرج کریمخان زند، کتاب گزیده آثار این هنرمند عصرفردا، پنج شنبه 30 آبان 87 رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کتاب شامل یادداشت ها و مقالاتی درباره آثار ایرج زند و مجموعه تصاویری از نقاشی ها و مجسمه های وی است که در 208 صفحه توسط نشر نظر به بازار خواهد آمد.

در این کتاب مقالاتی از بهرام دبیری، جواد مجابی، رویین پاکباز، لیلی گلستان، محمدابراهیم جعفری، سایه بریمانی، حسین علی ذابحی و مهدی سحابی درباره نوع نگاه و شیوه کار زند گردآوری شده است، شماری از اتودها و دست نوشته ها و آخرین مصاحبه وی در کنار حدود 73 صفحه نقاشی و بیش از یکصد صفحه تصاویر مجسمه دیگر بخش های این اثر می باشد.

لیلی گلستان درباره کتاب گزیده آثار ایرج زند گفت: «این کتاب به منبعی درخور توجه و مهم برای تاریخ مجسمه سازی ایران بدل خواهد شد. ما سعی کرده ایم تنها یادداشت ها و مقالاتی را درج کنیم که بار علمی و کارشناسانه و نه احساسی دارند تا اینگونه زمینه و بررسی و شناسایی آثار زند به خوبی فراهم شود.»

ع. پاشایی نیز که در تدوین این کتاب یاری نموده است، این کتاب را آیینه بی زنگار از ایرج (زند) و ایرج شناسان خواند و معتقد است: «این کتاب خواننده را به تماشای روزنه هایی از جان مهراندیش پهناور زند دعوت می کند.

فردا علاوه بر رونمایی از این کتاب، پس از چند صحبت کوتاه درباره ایرج زند، قریب به 150 نقاشی و مجسمه به یادگار مانده از وی در معرض تماشای عموم قرار می گیرد.»

این نمایشگاه که در آستانه دومین سالگرد زنده یاد استاد ایرج کریمخان زند برپا می شود ساعت چهار بعدازظهر فردا پنج شنبه 30 آبان 87 افتتاح و تا یازدهم آذرماه دایر خواهد بود . علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 (روزهای تعطیل 14 تا 19) از آن دیدن نمایند.

کد خبر 68820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز