چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوجین تائو روز چهارشنبه 19 نوامبر با فیدل کاسترو در لاهاوانا پایتخت کوبا دیدار کرد.

به نوشته ال پاییس، دولت کوبا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف یک دیدار برادرانه با یکدیگر داشتند که بیانگر روابط دوستانه میان دو کشور کوبا و چین است.

پیش از دیدار با کاسترو نیز هو جین تائو با رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا به منظور بررسی راه‌های ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ملاقات کرده بود.برادر کوچکتر فیدل کاسترو در جریان این دیدار از رئیس جمهور چین با آوازی چینی که در جوانی فرا گرفته بود، استقبال کرد.

تلویزیون کوبا همچنین دو تصویر از دیدار فیدل کاسترو با هو جین تائو را منتشر کرد، بر اساس گزارش ال پاییس رهبر سابق کوبا در این عکس‌ها به نظر مسن تر از همیشه می‌رسد. در این تصاویر کاسترو در حالی که یک لباس ورزشی به رنگ پرچم کوبا(سفید، آبی و قرمز) بر تن دارد، ایستاده در کنار هوجین تائو دیده می‌شود.

فیدل کاسترو و هو جین تائو

رهبر کوبا از ژوئیه 2006 و از زمانی که مبتلا به یک بیماری ناشناخته روده ای شد، در انظار عمومی ظاهر نشده است.البته طی این مدت تصاویر کاسترو در حال دیدار با برخی از سران کشور‌های خارجی در رسانه‌های کوبا انتشار یافته‌اند.

یک آواز چینی

اما آنچه در سفر هوجین تائو به کوبا امری قدری عجیب به نظر آمد، استقبال رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا از وی با آوازی چینی در برابر 300 جوان چینی محصل در این جزیره بود.

رائول کاسترو و هو جین تائو

در حالی هو جین تائو دفتر دیدار از شهر "تا رارا" را امضا می‌کرد، برادر کوچکتر کاسترو از سن بالا رفت و به خواندن آوازی چینی که در جوانی فرا گرفته بود، مشغول شد.

هو جین تائو پس از دیدار از شهرهای واشنگتن و سان خوسه کاستاریکا وارد لاهاوانا شد و سپس این شهر را به مقصد لیما پایتخت پرو ترک خواهد کرد.

هو جین تائو در شهر تارارا، مرکز آموزشی کوبا که در آن 1917 دانشجوی چینی به تحصیل مشغول هستند، اعلام کرد که سال‌های اخیر شاهد توسعه روابط دوستانه و همکاری در زمینه‌های متعددی میان دو کشور چین و کوبا با نتایج مثمر ثمر و پرباری بوده‌اند.

او افزود: کوبا اولین کشور آمریکای لاتین بود که مبادرت به پذیرش دانشجویان چینی کرد. این کشور همچنین تا کنون بیش از سایر کشور‌های آمریکای لاتین مبادرت به پذیرش دانشجوی چینی کرده است.

کد خبر 68780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز