مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار کاراکاس گفت: یک سری اسناد برای نوشتن توافقنامه با خود به تهران آورده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با شهرداری تهران به توافق برسیم.

شوان بارتو کیبریانی در بدو ورود به تهران افزود: این توافقنامه ها شامل مسائل مختلفی می‌شوند که برای شهرهای بزرگ حیاتی‌اند، مسائلی مانند بازیافت زباله، حفاظت از محیط زیست و حمل و نقل شهری محور مذاکرات ما در رابطه با این توافقنامه‌ها خواهد بود.

شهردار پایتخت ونزوئلا با مهم خواندن این اجلاس عنوان کرد: جهان ما هم اکنون در موقعیت خطرناکی است. نظام سرمایه‌داری در حال تسلط بر تمامی جهان است و این اجلاس با حضور قدرت‌های محلی آسیا می‌تواند منجر به اتحاد در مقابل این خطرها شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تقویت روابط تهران و کاراکاس تصریح کرد: روابط ایران و ونزوئلا هم اکنون در درجه خوبی قرار دارد و ما مشتاقیم همین روابط بین شهرهای تهران و کاراکاس نیز برقرار شود و از طریق این اجلاس اتحاد میان مردم تهران و کاراکاس افزایش یابد.

"جوان بارتو کیبریانی" با ابراز خرسندی از شرکت در اجلاس کلانشهرهای آسیایی گفت: به خاطر شرکت در این اجلاس و حضور در این کشور خیلی خوشحالم و یک پیغام دوستی مخصوص برای دکتر احمدی نژاد و دکتر قالیباف که هر دوی آنها از دوستان من هستند دارم.[اجلاس شهرداران آسیایی]

وی با اشاره به سخنرانی خود در اجلاس تهران، گفت: در این اجلاس با سران سیاسی، نظامی و مذهبی ایران و تمام شهرداران شرکت کننده در اجلاس درباره موقعیت سیاسی که کل جهان به سمت آن می رود گفتگو خواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که اصلی‌ترین مشکل شهر کاراکاس چیست، تصریح کرد: اصولا شهر را به عنوان یک مشکل نمی‌بینم ولی به نظر من بزرگترین مشکل یک شهر نبود همکاری بین مردم و فردگرایی است به همین دلیل سازمان‌های اجتماعی مانند شهرداری باید راه حل‌هایی برای صلح، زندگی و اتحاد مردم ایجاد کند.

شهردار کاراکاس با اشاره به اینکه پیش از این دو بار با هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا به تهران سفر کرده است، اضافه کرد: در این سفر علاقه مندم مرقد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و موزه ایران باستان را از نزدیک ببینم.

کد خبر 68770

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز