سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسته شدن شبکه‌ای که به گفته متخصصان، کاربران آن هرز نویسان (Spammer) هستند، باعث کاهش جدی هرزنامه‌ها (Spam) در اینترنت شده‌است.

دو سرویس دهنده اینترنت در آمریکا، در پی تحقیقاتی که روزنامه واشینگتن پست در این زمینه انجام داده‌است، شبکه McColo را مسدود کردند.

براساس تحقیقات واشینگتن پست، این شبکه میزبان یکی از بزرگترین گروه‌های هرزنویس در اینترنت بوده‌ که با به کنترل گرفتن کامپیوتر‌ها و ارسال برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های مشکل ساز به کلاهبرداری اینترنتی می‌پرداخته است.

از 11 نوامبر که این شبکه از اینترنت حذف شد، موسسه امنیتی Ironport میزان 70 درصد کاهش در هرزنامه‌ها را گزارش کرده‌است.

با این حال این موسسه می‌گوید که این وضع تنها تا مدتی ادامه خواهد داشت و به زودی گروه‌های هرزنویس دیگری جای McColo را می‌گیرد.

جیسون ستیر، سخنگوی Ironport می‌گوید: "این کاهش کاملاً بی‌سابقه بوده‌است ولی موقتی است و به زودی این گرو‌ه‌های هرزنویس از آمریکای شمالی به جای می‌روند که امنیت کمتری بر روی اینترنت اعمال می‌شود."

روزنامه واشینگتن پست طی چهار ماه گذشته اطلاعاتی را از فعالیت‌های شبکه McColo جمع‌آوری کرده‌است و آن‌ها در اختیار سرویس دهنده اینترنت آن یعنی Global Crossing  و Hurricane Electric قرار داده‌است.

هردوی این سرویس دهنده از سه‌شنبه 11 نوامبر خدمات خود به McColo را مسدود کردند.

جرایم سایبر و کلاهبرداری و هرزنگاری در یک سال اخیر به بزرگترین معضل اینترنت و موسسات تجاری و امنیتی تبدیل شده‌است.

براساس مطالعه‌ای در دانشگاه سن دیگو، هرزنویسان با وجود تنها یک پاسخ به هر 12.5 میلیون هرزنامه، سود کلانی بدست می‌آورند. [پژوهشگران درآمد هرز‌نویسان را آشکار کردند]

کد خبر 68652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز