حکایت اوکراین و اتحادیه اروپا همین است؛ عضویت این کشور سابق بلوک شرق در اتحادیه اروپا و ناتو آنقدر دیر شد تا روسیه بالاخره تصمیمش را گرفت و به اوکراین حمله کرد. درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا و همزمان قرار گرفتن در چتر حمایتی ناتو، آنقدر طولانی شد که کمدین مشهور این کشور در سریالی که نقش رئیس‌جمهور را در آن داشت، از مرکل «بله» را گرفت!

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ همزمان، روسیه که سال‌ها قبل تلاش کرده بود جریان‌های سیاسی طرفدار غرب در اوکراین را تحت تاثیر قرار دهد و حکومت طرفدار روسیه را در اوکراین تثبیت کند، بعد از شکست در فضای سیاسی اوکراین، خود را در خطر همسایگی با ناتو می‌دید.

جنگ وقتی به طور جدی شروع شد که کمدین سال‌های قبل، حالا جدی جدی رئیس‌جمهور شده بود و در پی تحقق سناریو سریالش در دنیای واقعی بود و حواسش نبود که هشدارهای روسیه جدی است و یک بار با جدا کردن شبیه‌جزیره کریمه این را اثبات کرده است.

اعلام پذیرفتن نامزدی عضویت اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا، حکم نوشداروی پس از مرگ سهراب را دارد؛ در حالی که این کشور زیر حمله نظامی مستقیم روسیه است و حاکمیت بخش‌های مهمی از شرق و جنوب را از دست داده است.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا تصمیم سران کشورهای عضو را "لحظه‌ای تاریخی" خوانده است. با این وجود اروپا محتاطانه منتظر واکنش پوتین است و فعلا عضویت کشورهای حوزه بالکن را به تعویق انداخته است.

کد خبر 685693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha