همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده اقلیت مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت، روز شنبه ۲۱ خرداد از دفتر استارتاپ بیمه ای «ازکی» و زیر مجموعه این استارتاپ، «ازکی وام» بازدید کرد.

رفع چالش ها و تسهیل گری، اصلی ترین وظیفه مجلس در خصوص کسب و کارهای دانش بنیان

استارتاپ ازکی یکی از استارتاپ های پیشرو حوزه بیمه است که در طی پنج سال فعالیت خود، امکان مقایسه و خرید آنلاین را به کاربران ارائه می دهد. این بازدید با هدف آشنایی با سیستم های تکنولوژی بیمه و سهولت استفاده از آن در بخش سلامت صورت گرفت. تیم لطیف، آیدین محمدحسینی، حامد ولی پور و مهدی فروغی، هم بنیانگذاران و مدیران جوان این مجموعه، نجف آبادی را همراهی و با وی گفتگو کردند.

نجف آبادی از مجموعه سرمایه گذاری جسورانه مکس و استارتاپ های آن نیز بازدید کرد و پس از استقبال از این نوع کسب و کارها، سرمایه گذاری جسورانه را فرآیند مناسبی برای کارآفرینی و کاهش مهاجرت نیروی کار دانست.

یکی از دغدغه های مردم در خصوص استفاده از بیمه های درمانی، تجمیع پرونده و مدارک است. آیدین محمدحسینی، هم بنیانگذار استارتاپ ازکی در خصوص سرویس ازکی و این فرآیند گفت: «تمرکز اصلی ما بر فروش و کسب درآمد از فروش است و در ازای خدمات خسارت در حوزه درمان، از مشتریان مبلغ اضافه‌ای دریافت نمی‌کنیم».

نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت رگولاتورها در سلامت آنلاین گفت: «دیجیتالی شدن در هر حوزه ای چالش های خاص خود را دارد، در حوزه سلامت متاسفانه ما شاهد این بودیم که برخی از افرادی که پزشک نیستند در سامانه های ارائه خدمات پزشکی فعالیت می کنند، در خصوص فروش دارو نیز ما قوانین مشخصی در کشور داریم که متاسفانه فرآیند پلتفرم های آنلاین این قوانین را نادیده می گیرند. اگر نظارت رگولاتور بر این چالش ها اثرگذار باشد، نقش این پلتفرم ها بسیار مفید و کلیدی خواهد بود».

کسب و کارهای دانش بنیان

وی در مورد حمایت رگولاتور از پلتفرم ها نیز افزود: «استارتاپ ها یا شرکت های دانش بنیانی که در حال ارائه خدمات این چنینی هستند، در ابتدا باید خود را به مخاطبان خود معرفی کنند. این معرفی آن هم در بازاری که رقبا نیز وجود دارند، می تواند علاوه بر موفقیت، روی رگولاتور نیز تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال نسخه های الکترونیکی توانست برای بیمه ها بسیار سودآور باشد و بسیاری از فرآیندها را شفاف سازی کند و بیمار نیز از این مسئله نفع خواهد برد».

نجف آبادی با ابراز خشنودی از الکترونیکی شدن فرآیندها و خدمات ویزیت، آزمایشگاه و نسخه ادامه داد: «این روند باعث شد تا بیمار به سهولت به آنچه از درمان می خواهد برسد، آن هم بدون در دست داشتن تعداد زیادی از مدارک».

او پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص نهادهای ناظر در صنعت بیمه و چالش های استارتاپ های اینشورتک، به مدیران ازکی گفت: «با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، بدون شک یکی از اصلی ترین وظایف مجلس و بیمه مرکزی به عنوان نهاد تصمیم گیر، تسهیل گری و رفع چالش های حوزه کسب و کارهای دانش بنیان است. از این رو بیان چالش های بازار و اشاره به راه حل هایی که تکنولوژی و کسب و کار شما به بازار ارائه می دهد، می تواند در خصوص بسیاری از این چالش ها راهگشا باشد».

 دانش بنیان

وی هم چنین به خلاهای زیادی در بازار سلامت دیجیتال و اینشورتک، دسترسی به اطلاعات این حوزه ها و سایر مشکلات اشاره کرد و گفت: «استارتاپ ها باستی در این حوزه ورود کنند و با راه حل ها و چابکی خود بسیاری از این مشکلات را حل کنند».

کد خبر 683243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha