همشهری آنلاین: دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با معرفی برگزیدگان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به کار خود پایان داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دوره از مسابقات که با شرکت 62 نفر از 38 کشور اسلامی در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد آقایان سیدمهدی حسینی از جمهوری اسلامی ایران، احسن اشعری از اندونزی و محمدامیر توحیدی از افغانستان در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته قرائت قرآن کریم، آقایان محمدحسین موحدی از جمهوری اسلامی ایران، نافع محمدجلال عبدالرحمن الدیب از کشور مصر و جنیدین ادروس از کشور اندونزی حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

پنج داور خارجی از کشورهای لبنان، مصر، سوریه، فیلیپین و ایران قضاوت این دوره از مسابقات را که به مدت 4 روز برگزار شد، برعهده داشتند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم توجه و حمایت از مؤسسات قرآنی، اجرای تبلیغات شهری با اولویت به گسترش فرهنگ قرآن، توسعه فرهنگسرای قرآن و احداث باغ موزه قرآن و همچنین توجه به پژوهش ها و محافل قرآنی را از اقدامات شهرداری تهران در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در بین مردم اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی زمانی در جامعه برقرار می‌شود که عدالت اخلاقی برپا شود و در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولان مکلفند جامعه را به سوی تعالیم قرآنی پیش ببرند.

شهردار تهران افزود: هدف مسئولان برای خدمت به مردم رشد و تعالی آنهاست و رشد و تعالی مردم در توسعه عمل صالح و توجه به آیات قرآنی امکان پذیر است.

در این مراسم همچنین دکتر احمد احمد نعینع از قاریان برجسته کشور مصر با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به این مراسم نورانیت خاصی بخشید.

همچنین گروه تواشیح و همخوانی اهل بیت به اجرای سرود در این مراسم پرداختند.

در این مراسم شهرداری تهران لوح شهروند افتخاری شهر تهران را به قاریان برجسته احمد احمد نعینع و ابوالعین شعیشع اهدا کرد.

یادآور می‌شود اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان سال گذشته با شرکت 29 کشور اسلامی در اصفهان برگزار شده بود.

کد خبر 68274

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز