مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: نخستین اجلاس شهرداران کلانشهرها و پایتخت‌های آسیایی 29 آبان ماه با پیامی ازسوی دبیرکل سازمان ملل متحد آغازمی‌شود.

در نشست اصلی این اجلاس رئیس‌جمهوری کشورمان و روسای قوای مقننه، قضائیه و شهردار تهران سخنرانی خواهند کرد و علاوه بر آن 15 نفر از شهرداران مختلف قاره آسیا و اروپا به ایراد سخن خواهند پرداخت.

به گزارش همشهری، شعار این اجلاس «آسیا برای شهروندان و همگرایی برای زندگی بهتر» است.

بنابراین گزارش، تاکنون 28 کشور و 7 سازمان دعوت شهرداری تهران را برای شرکت در نخستین اجلاس کلانشهرها و پایتخت‌های کشورهای آسیایی پذیرفته‌اند.

محمد هادی ایازی، مشاور عالی شهردار و سخنگوی شهرداری تهران دیروز با حضور در استودیو صدای شهر با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرها و پایتخت‌های آسیایی گفت: این یک واقعیت است که شهردار تهران رتبه هشتم جهان و دوم آسیا را کسب کرده است و انتقال تجربیاتی که در تهران کسب شده و استفاده از تجربیات سایر کشورها بسیار حائز اهمیت است.

گام برداشتن در جهت تقویت هویت‌ها و ارزش‌های مشترک کشورهای آسیایی، انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ازعمده‌ترین اهداف این اجلاس است که برای نخستین بار در آسیا برگزار می‌شود.

ایازی در مورد استقبال کشورها از این اجلاس اظهار کرد: خوشبختانه استقبال از این اجلاس که به میزبانی شهرداری تهران برگزارمی شود، فوق‌العاده خوب بوده است.

وی ادامه داد: گروه اول میهمانانی هستند که از کلانشهرها و پایتخت‌های آسیایی دراین اجلاس حضورپیدا کرده اند و در APA عضویت دارند که در مجموع 35 کشور می‌شوند، گروه دوم کشورهایی‌هستند که با آنان پیمان خواهر خواندگی داریم که این کشورها در سطح جهانی هستند و گروه سوم سازمان‌های بین‌المللی اند که در عرصه جهانی در حوزه مدیریت شهری نقش ایفا می‌کنند.

وی در مورد محورهای اجلاس اظهار کرد: دولت‌های محلی و مشارکت مردم در امور محلی، چالش‌ها و معضلات مشترک کلانشهرهای آسیایی، همکاری شهرها و ایده‌های مبتکرانه از جمله مباحثی است که در نشست‌های جانبی اجلاس تهران مطرح خواهد شد.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، نخستین اجلاس شهرداران کلانشهرها و پایتخت‌های آسیایی، 29 و 30 آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

تقدیر از شهرداری برای برپایی اجلاس مجمع شهرداران آسیایی

محمد حسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از شهرداری تهران در برگزاری اجلاس مجمع شهرداران آسیا گفت: اقدام شهرداری تهران گام مهمی در جهت پیوند مجمع شهرداران با مجمع پارلمان‌ها بود.

نماینده قزوین با بیان اینکه قاره آسیا نباید از روند حرکتی در قاره‌های اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین عقب باشد، تاکید کرد:همگرایی در آسیا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مجمع شهرداران می‌تواند این همگرایی را پر رنگ‌تر کند.

وی درباره پیگیری مصوبات نشست شهرداران آسیایی بیان داشت: مصوبات نشست شهرداران آسیایی در تهران در دستور کار مجمع پارلمان‌های آسیا در اندونزی قرار می‌گیرد.

ابوترابی افزود:رویکرد مجمع مجالس آسیایی همگرایی ملت‌های آسیایی است که یکی از نمادهای برجسته این همگرایی فراهم آوردن حضور مؤثر شهرداران به‌عنوان مدیریت‌های برآمده از متن مردم و جامعه در عرصه روابط دول و ملل آسیاست.

وی با اشاره به جایگاه وموقعیت اجلاس شهرداران آسیا اظهار داشت: با توجه به جایگاه و موقعیت، این اجلاس می‌تواند نقش مهمی را در معرفی تهران به‌عنوان یکی از کلانشهرهای مطرح جهان ایفا کند.

نماینده قزوین با بیان اینکه استفاده از تجربیات کلانشهرهای آسیایی برای ارتقای مدیریت شهری در کشور مهم است، خاطر نشان کرد:باید از این اجلاس نهایت استفاده شود تا ازآخرین دستاوردهای مدیریت شهری در آسیا استفاده کنیم و با تبادل تجارب مدیریتی خود سطح کارآمدی خود را ارتقا ببخشیم

کد خبر 68237

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز