چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
۱ نفر

عضو شورای نگهبان برخی جزئیات دیدار اخیرش با رهبر کاتولیک‌های جهان را تشریح کرد.

دیدار با پاپ فرانسیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقیه شورای نگهبان و مدیر حوزه های علمیه درباره ملاقات اخیر با پاپ (رهبر کاتولیک‌های جهان) گفت: ملاقات با استقبال خیلی خوب پاپ مواجه شد؛ خیلی با روی بشاش و گشاده از ملاقات استقبال کرد.

وی افزود: آن مسئله‌ای که من اینجا می‌توانم به عنوان نماینده و مسئولی در مهمترین قطب های علمی معرفت عالم اسلام و مهمترین قطب فکری جهان تشیع بگویم، این است که ما هم برای گفتگو جهت تشکیل یک جبهه مشترک توحیدی آمادگی داریم که پایه‌ریزی کنیم و هم برای تحکیم مبانی آن و رسیدن به سند و منشورهایی که بتوانند دیدگاه‌های ما را تبیین کند و پیروان ما را به وحدت دعوت کند، آمادگی داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان مطرح کرد: اما پاپ دو نکته داشت؛ یک نکته این بود که سلام من را به رهبر انقلاب اسلامی برسانید؛ ما هم مطالبی را که ایشان می‌گویند؛ قبول داریم و همچنین خدمت مراجع و شخصیت‌های دیگری که هستند.

آیت‌الله اعرافی گفت: ایشان به من گفت که من برای ایران به چند دلیل احترام خاصی قائل هستم؛ یکی این است که در ایران تمدنی سابقه‌دار و تاریخی می‌بینم و یک نوع فرهیختگی را حس می‌کنم که از قدیم نیز در ایران این عظمت و فرهیختگی را مشاهده می‌کردم و برای آن اهمیت و احترام قائل بودم.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه امروز در ایران یک حکومت و نظام دینی برقرار است و من برای نظام دینی ارزش قائل هستم؛ چون اصل اینکه یک نظامی بر اساس نگاه دینی استوار باشد، این برای ما خیلی قابل احترام است و این هیچ جای دیگر عالم نیست.

کد خبر 681901
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha