گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: مصمم هستیم دفاتر خدمات الکترونیک در تمامی حوزه‌هایی را که در آنها شهرداری به خدمات رسانی مشغول است، به شهروندان خدمات ارائه دهند

به گزارش همشهری، نصرت‌الله کاشانی دیروز در سی‌امین جلسه شورای معاونان شهرسازی و معماری مناطق شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: نه تنها صدور پروانه و خدمات شهرسازی بلکه هر خدمتی که شهرداری می‌خواهد به شهروندان ارائه دهد در این دفاتر مستقر خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: نباید تصور کرد با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک، کار از دست معاونان شهرسازی خارج شده بلکه بخشی نیز به زیر‌مجموعه‌های این معاونت افزوده شده است.

کاشانی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته تصور می‌شد دفاتر خدمات الکترونیک جدی نمی‌شود، تصوری اشتباه بوده و این دفاتر امروز جدی شده‌است، بنابراین ما باید در اعمال حاکمیتی‌مان تغییر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال تمام پرونده‌ها پلمب شده و اطلاعات آنها در سیستم ثبت می‌شود، بیان داشت: ما به کار کردن با کاغذ و پرونده عادت کرده‌ایم اما این اعتیاد به کاغذ را باید از کارکنان شهرسازی گرفت و سیستم‌های نرم افزاری را جایگزین آن کرد.

دفاتر خدمات الکترونیک، طرح شهرداری تهران برای مکانیزاسیون سیستم اداری و تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان است.

این طرح همچنین از آنجا که امکان ارتباط چهره به چهره مابین متقاضیان دریافت پروانه‌های ساخت و پایان کار و کارشناسان و ناظران مرتبط را به حداقل می‌رساند، نقش قابل توجهی در کاهش فساد اداری نیز دارد.

کد خبر 68139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز