دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین کارگاه تخصصی حجم‌سازی کشور با حضور حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری و محمدحسین ایمانی خشخو معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاح این کارگاه تخصصی، که به منظور خلق آثار هنری حجمی به آخرین فن‌آوری روز دنیا تجهیز و راه‌اندازی شده است، حسن بنیانیان گفت: حوزه هنری متعلق به هنرمندان است و در عرصه هنر امکانات خود را در زمینه‌ خلق آثار هنری در اختیار ایشان قرار داده است.

او افزود: کارگاه حجم‌سازی برای خلق آثار حجمی‌توسط هنرمندان کشور در حوزه هنری راه‌اندازی شده است و امیدواریم با آئین‌نامه خاصی که برای استفاده از آن تدوین شده است، گامی در جهت توسعه هنر در کشور برداشته شود.

بنیانیان با اشاره به ضرورت استفاده از هنر در محیط‌های کاری، اداری و سطح شهرها گفت: اثری که هنرمند تجسمی خلق می‌کند باید در عرصه شهرها در اختیار شهروندان قرار گیرد به خصوص در هنر حجم‌سازی که هنرمند می‌تواند به ساخت تندیس مفاخر ملی بپردازد.

رئیس حوزه هنری گفت: من از تمام توان خود برای معرفی هنر حجم‌سازی در سطح مدیران ارشد و وزرای دولت استفاده می‌کنم، زیرا وقتی یک تندیس یک شخصیت ملی و اسلامی که می‌تواند الگوی مردم ما باشد ساخته شود، شخصیت و چهره او نزد مردم احیا می‌شود و این کاری ارزشمند است که هنرمندان متعهد و ارزشی حوزه هنری به آن اهتمام دارند.

در این مراسم ایمانی خوشخو، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فضای امروز هنری کشور در عرصه مجسمه‌سازی و حجم یک آشفتگی بروز کرده است.

او توضیح داد: از یک سو رویکرد جدیدی به هنرهای تجسمی به خصوص هنر حجم‌سازی به وجود آمده است و همه به دنبال استفاده از آثار هنری هستند، اما در مقابل نظام ارجاع درستی به هنرمندان برای استفاده از آثار فاخر هنری وجود ندارد در نتیجه هرکس به فراخور حال به نخستین هنرمندی که می‌شناسد رجوع می‌کند که این امر موجب بروز سردرگمی در عرصه هنری است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدوارم نمونه‌سازی‌هایی مانند راه‌اندازی کارگاه تخصصی حجم‌سازی که در حوزه هنری انجام می‌شود، بتواند الگویی برای دیگر بخش‌های هنری کشور باشد.

او در پایان سخنان خود گفت: انشاء‌الله در جشن سالگرد تاسیس این مجموعه در سال آینده، شاهد تولیدات فاخر این مجموعه ارزشمند در سطح کشور باشیم.

گفتنی است: کارگاه حجم‌سازی حوزه هنری، در محل ساختمان حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه راه‌اندازی شده است.

کد خبر 68026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز