سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

بیش از ۱۰۰ سرباز نیروی گارد ملی روسیه به دلیل عدم شرکت در جنگ اخراج شدند.

سرباز روسی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، بر اساس ادعای سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین، حدود ۱۱۵ نفر از بخش گارد ملی روسیه از رفتن به جنگ سرباز زدند. این بخش از نیروهای مسلح بیشتر برای امور داخل کشور نظیر مبارزه با تروریسم یا سرکوب مخالفان فراخوانده می‌شوند. کاربرد اصلی و اولیه نیروهای گارد ملی امنیت کرملین است.

فاش شدن اخراج نیروهای روسی بعد بعد از بازنشر یک حکم دادگاه نظامی میان کاربران فضای مجازی  بود که در آن شکایت ۱۱۵ نیروی نگهبانی رد شده است. شکایت نیروها اعتراض به اخراج بی‌دلیل آنها بوده و قاضی دادگاه نظامی اخراج نیروها را دستوری درست تشخیص داده است. این افراد از اجرای دستور شرکت در جنگ امتناع کرده و به جای رفتن به اوکراین به ایست‌های نگهبانی خود بازگشتند.

در همین راستا طبق گزارشی از مسکوتایمز جلسات دادگاه پشت درهای بسته جریان داشت تا از افشای اطلاعات سری نظامی جلوگیری شود.

آندری سابینین، وکیل مدافع نیروهای اخراجی به گاردین گفت که نیروهای مذکور مجاز به احضار شاهدان خود نبوده و مدارک توسط دادگاه رد شد. او ادعا کرده که فرماندهان گارد ملی به این افراد حق انتخاب داده بودند  که در جنگ  شرکت نکنند و اخراج آنها غیرقانونی است.

اخراج نیروهای نظامی که تمایلی به شرکت در جنگ ندارند برای بار اول نیست. به گزارش رویترز، ۱۲ نیروی دیگر از گارد ملی در اسفند ماه سال گذشته اخراج شده بودند. دلیل آنها از عدم شرکت در جنگ نداشتن پاسپورت و بیم از ارتکاب به عملی غیر قانونی در اوکراین بوده است.

روسگواردیا یا نیروی گارد ملی اغلب به «ارتش خصوصی» ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه معروف است. این نیرو در سال ۲۰۱۶ برای خدمت به رهبر روسیه تاسیس شد. این نیروی مسلح شبیه به گارد پراتورین امپراتوری روم باستان است. نیروهای گارد ملی پیش‌تر برای مقابله با همه‌گیری به خدمت گرفته شده بودند.

ویکتور زولوتوف، فرمانده گارد می‌گوید که تعداد نیروهای گارد ملی در ۸۴ واحد به ۳۴۰ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 680189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha