همشهری آنلاین: در پی درخواست تعدادی از روسای فدراسیون‌ها و موافقت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی، در تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی دوحه، بازنگری صورت خواهد گرفت.

به گزارش سایت سازمان تربیت بدنی این تصمیم در نشست مشترک روسای فدراسیون های اعزامی به دوحه، اعضای ستاد بازی‌های آسیایی و معاونان سازمان تربیت بدنی گرفته شد.

در این نشست که صبح روز دوشنبه برگزار شد، ابتدا کیومرث هاشمی، رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به اینکه 25 رشته در بازی‌های دوحه به میدان خواهند رفت، ابراز امیدواری کرد این حضور برای جامعه ورزش ایران قرین موفقیت باشد.

علی کفاشیان، رئیس ستاد بازی‌های آسیایی قطر نیز گزارشی از روند برنامه‌ریزی و چگونگی انتخاب تیم های اعزامی به دوحه ارایه کرد و گفت: کار تدارکاتی و پشتیبانی کاروان ورزش ایران برای حضور در دوحه از سال پیش و با حضور 1116 ورزشکار در تمرینات و اردوهای تدارکاتی آغاز شد.

در این بین 1100 جلسه بین ناظرین ستاد بازی‌های آسیایی برگزار شد و در نهایت پس از برگزاری جلسات کارشناسی مختلف، حضور 25 تیم مورد تائید قرار گرفت که در قالب 225 ورزشکار (200 ورزشکار مرد و 25 ورزشکار زن) در دوحه به میدان خواهند رفت.

وی افزود: تا زمان اعزام تیم ها به دوحه، کمیته های پزشکی، نظارت، فرهنگی و دوپینگ ستاد بازی‌های آسیایی قطر فعالانه تر از پیش بر کار تیم ها نظارت خواهند کرد و کار بازدید مسئولان ورزش نیز از تمرینات تیم های مختلف به صورت منظم ادامه خواهد یافت.

کفاشیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده ترتیبی اتخاذ شده تا تمام تیم ها دو روز قبل از آغاز مسابقاتشان در دهکده بازی‌ها مستقر شوند و یک روز بعد نیز بازگردند.

وی با اشاره به حمایت ویژه ای که در راه حضور در بازی‌های آسیایی از رشته های پایه و ورزش بانوان صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد کاروان ایران در دوحه به اهداف مورد نظر دست یابد.

در ادامه این نشست احمد دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی، واعظ آشتیانی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، سعید درخشنده دبیر فدراسیون والیبال، وحید مرادی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، احمد محتشمی رئیس فدراسیون ژیمناستیک، حیدری رئیس فدراسیون تیراندازی، باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی و مهاجر سرپرست تیم ملی سوارکاری با بیان توضیحاتی درباره وضعیت این رشته ها برای حضور در بازی‌های آسیایی، خواستار تجدیدنظر در تعداد ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها شدند.

در ادامه این نشست، قراخانلو رئیس کمیته ملی المپیک در سخنانی با اشاره به اینکه اوج همدلی بین این کمیته، ستاد بازی‌ها، سازمان تربیت بدنی و فدراسیون ها در راه حضور در بازیهای دوحه برقرار بوده است، گفت: به شخصه جا دارد از تلاش های مهندس علی آبادی در این راه و افزایش اعتبارات ورزش در تعامل مثبت صورت گرفته با مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کنم. به صراحت باید بگویم در هیچ دوره ای شاهد این همه توجه و تخصیص اعتبارات لازم به ورزش نبوده ایم و موردی نیز نبوده که در رابطه با تیم های اعزامی از قبیل برگزاری اردوهای مختلف و برنامه اعزام به مسابقات بین المللی و اردوهای خارج از کشور کم گذاشته باشیم.

وی افزود: با افزایش اعتبارات کمیته ملی المپیک، ما نیز به این سمت حرکت کردیم که حقوق مربیان داخلی را افزایش داده و حقوق ورزشکاران را پرداخت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اصلی ترین نیاز ورزشکاران تیم های ملی در مقطع حاضر را توجه به عوامل روحی و انگیزشی آنان دانست و تاکید کرد: بی شک تا زمان اعزام به بازی‌های دوحه، باید ورزشکاران را از هر حیث مورد توجه قرار داد و انگیزه خواستن و نیل به پیروزی را در آنان نقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازی‌های آسیایی دوحه برای نخستین بار تجربه جدیدی را در راه اعزام تیم ها به این مسابقات مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: از سال گذشته تا به امروز تلاش کردیم در سایه برنامه ریزی لازم و توجه به فاکتورهای علمی و فنی، ابعاد حضور در دوحه را بنا به بضاعت موجود مورد توجه قرار دهیم. در این راه صرف نتیجه گرایی رشته ها را مورد توجه قرار نداده ایم و طبق تاکید مهندس علی آبادی، تلاش کردیم در قالب 4 شاخص که مدال آوری در ردیف آخر آن قرار می گیرد، رشته ها را برای حضور در بزرگترین آوردگاه آسیایی انتخاب کنیم.

قراخانلو با اشاره به اینکه ارزیابی دقیقی از حضور 25 رشته اعزامی به بازی‌های آسیایی دوحه و نتایج کسب شده صورت خواهد گرفت، در پاسخ به درخواست روسای فدراسیون ها اظهار داشت: تعداد نفرات در چند رشته جای بحث است که با نظر مهندس علی آبادی در این ارتباط تجدید نظر لازم صورت خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی در این نشست از زحمات و تلاش اعضای ستاد بازی‌های آسیایی، روسای فدراسیون ها و مسئولان کمیته ملی المپیک و سازمان در راه حضور کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی دوحه تشکر کرد و خاطر نشان ساخت: همیشه به نظر جمع احترام گذاشته ام و در تصمیم گیری‌ها قایل به این نبوده ام نظر خودم را تحمیل کنم.

در ستاد بازی‌های آسیایی نیز تمام مسئولیت های خود را به جمع و کارهای کارشناسی انجام شده تفویض کردم و خودم نیز تنها یک رای داشتم. سفارشم در این باره به حضور بانوان ورزشکار در این بازی‌ها بر می گردد که معتقدم ابعاد این حضور در آینده باید توسعه یابد.

علی آبادی با تاکید بر توجه رؤسای فدراسیون ها، سرپرستان، مربیان و ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی دوحه به مسایل فرهنگی مطابق با الگوهای ایرانی و اسلامی، افزود: امیدوارم کاروان ایران از این بازی‌ها سربلند از میدان خارج شود.

وی گفت: نگاهم به درخواست تجدیدنظر در تعداد ورزشکاران اعزامی به دوحه مثبت است. باوجود اینکه در انتخاب نفرات و تیم ها سخت گیری به خرج نداده و صرف مدال آوری را مورد توجه قرار نداده ایم.

رئیس سازمان تربیت بدنی از نگاه مثبت مجلس و همراهی نمایندگان مردم در پیشبرد امور ورزش قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال ثمره تلاش‌های صورت گرفته در یک سال گذشته در ورزش به بار خواهد نشست و با کاسته شدن از دغدغه ساخت و ساز و توسعه زیر ساخت ها در ورزش، سال 86 را صرفا" به ورزش و از ابعاد فنی آن اختصاص خواهیم داد تا در قالب هدف وبرنامه ای روشن در ورزش پیش برویم.

علی آبادی نوع نگاه و حمایت های رئیس جمهوری را حلال مشکلات ورزش دانست و ابراز امیدواری کرد که سال آینده وضعیت اعتبارات از امسال بهتر باشد.

وی تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی دوحه و برای ارتقای جایگاه ورزش ایران در آسیا و دنیا، روی رشته های مدال آور هدف گذاری خواهیم کرد تا با اختصاص بودجه های لازم، ضمن نگاه توسعه ای به موضوع، حرکتی قابل قبول در جهت نیل به درصدی از مدال‌های این رشته ها را نیز مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 6799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز