یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی- علی‌اصغر محمدی: راهنمای برنامه درسی تا پایان سال 87 برای همه کتاب‌‏های درسی تدوین می‌شود.

 به گزارش همشهری، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‏ریزی آموزش و پرورش صبح دیروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: راهنمای درسی تمام کتاب‌‏ها در یک برنامه درسی ملی گنجانده می‌‏شود که در حال حاضر گروه‌های تخصصی مشغول تدوین برنامه درسی ملی هستند.
نوید ادهم، درباره تألیف چند کتاب برای یک ماده درسی، اظهار داشت: پروژه چند تالیفی و توجه به شرایط بومی و اقلیمی در تدوین کتاب‌‏های درسی مورد توجه است. همچنین، راهبرد مشارکت‌‏پذیر کردن فرآیند تولید کتاب‌‏های درسی را در دستور کار قرار داده‌‏ایم.
وی افزود: چند تألیفی بودن کتاب‌‏های درسی و تحقق مشارکت‌‏پذیری آن مستلزم تدوین راهنمای برنامه درسی است تا مطابق این برنامه، کتاب‌‏های درسی تألیف و طراحی شود.
به گفته وی سازمان پژوهش و برنامه‌‏ریزی آموزشی 31 عنوان نشریه منتشر می‌‏کند که 11 عنوان آن ماهنامه، 19 عنوان مجله و یک عنوان سالنامه در تیراژ 30 میلیون جلد است و مجلات رشد دانش‌‏آموزی در ابتدای هر ماه به دست دانش‌‏آموزان می‌‏رسد.
وی با اشاره به برگزاری همایش پیامبر اعظم(ص) و جشنواره بین‌‏المللی فیلم رشد، گفت: با توجه به این که امسال به عنوان سال پیامبر اعظم(ص) نام‌‏گذاری شده است، همایش بین‌‏المللی پیامبر اعظم(ص) با حضور کشورهای اسلامی در اردیبهشت‌‏ماه سال آینده در تهران برگزار می‌‏شود که در این همایش کتاب‌‏های درسی کشورهای اسلامی در موضوع پرداختن به سیره پیامبر اسلام بررسی خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‏ریزی آموزش و پرورش، دوره‌‏های مختلف آموزشی در استان‌‏ها برای معلمان در خصوص سیره پیامبر اعظم(ص) برگزار شده و همچنین کتاب‌‏هایی در این ارتباط برای معلمان طراحی و تدوین شده است.
نوید ادهم با تاکید بربررسی تصاویر پیامبر اعظم(ص) در کتاب های درسی یادآور شد این اقدام به منظور مطابقت این تصاویر با تصاویر الهام بخش توأم با عطوفت،مهربانی و متناسب با اقتضای زمان آن حضرت انجام می گیرد.
وی افزود: در همایش بین‌‏المللی سیمای پیامبر اعظم(ص)، برنامه درسی در کشورهای مسلمان در خصوص پیامبر اعظم ارایه خواهد شد و همچنین وضعیت معرفی پیامبر اسلام در کتاب‌‏های درسی کشورهای غیرمسلمان نیز بررسی و اعلام خواهد شد.
نوید ادهم، افزود: هزینه همایش سیمای پیامبر اعظم(ص) هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما برآورد اولیه ما اختصاص اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال برای برگزاری همایش است.
کد خبر 6798

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز