همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در سخنانی در پارلمان انتقالی عربی در دمشق اظهار داشت: توافقنامه امنیتی تهدیدی برای امنیت کشورهای همسایه عراق به شمار می‌رود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بشار اسد تصریح کرد: ثبات عراق برای ثبات منطقه یک مسئله حیاتی است و این امر تنها با پایان اشغال این کشور از سوی بیگانگان و برقراری آشتی ملی میان طیف‌های مختلف عراقی محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها باید برای ابراز تمایلشان به صلح، دلایل قاطع و روشن ارائه کنند و به طور عملی آمادگی شان را برای تحقق صلح اعلام و در این زمینه ما را قانع کنند زیرا آنها سرزمین ما را اشغال کرده، ملت ما را مورد تجاوز قرار داده و میلیون ها نفر از مردمانمان را آواره کرده اند.

رئیس جمهوری سوریه در عین حال تاکید کرد که اسرائیل هرگز به امتیاز دهی از سوی دمشق دست نخواهد یافت.

اسد در ادامه گفت که شعار صلح به عنوان بخشی از اصطلاحات و الفاظ سیاسی و داخلی اسرائیل به شمار می‌رود و به عنوان یک عنصر اساسی در گرداب مانورهای سیاسی خارجی این رژیم به کار می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: صلح برای اسرائیلی‌ها یک دغدغه اساسی به شمار نمی‌رود بلکه دغدغه اصلی آنها امنیت است که به نظر آنها این امر تنها با آسیب رساندن به امنیت و حقوق اعراب محقق می‌شود.

وی در مورد تجاوز اخیر آمریکا به اراضی سوریه [حمله بالگردهای آمریکا به منطقه مرزی سوریه ]نیز گفت: تجاوز اخیر آمریکا بیانگر این است که نظامیان اشغالگر آمریکایی منبع تهدید برای امنیت و ثبات کشورهای همسایه عراق و عامل بی‌ثباتی در منطقه محسوب می‌شود. رئیس جمهوری  سوریه در عین حال اظهار داشت: توافقنامه امنیتی، عراق را به پایگاهی برای ضربه به کشورهای همسایه تبدیل می‌کند.

کد خبر 67890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز