آخرین خبرها از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون چهار تن کشته شده و احتمالا ۸۰ تن نیز در زیرآوار محبوس شده‌اند.

ریزش ساختمان در آبادان

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری - اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد.  

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند.

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | ۴ نفر کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

فعالیت بالگرد و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی

مهدی ولی پور رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز درباره این حادثه گفت:‌ این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد ماه به هلال احمر نیز اطلاع داده شد و گزارش اولیه آن حاکی از ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری بود. 

وی با بیان اینکه چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد، گفت: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

ولیپور اضافه کرد:‌ علاوه بر آن یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | ۴ نفر کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

احتمال گرفتاری ۸۰ نفر زیر آوار 

 مهدی ولی پور رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به این حادثه تا ساعت ۱۵ گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ازسوی تیم‌های جمعیت هلال احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حادثه،  احتمالا ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند. 

به گفته وی به دلیل اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

آمادگی شهرداری تهران برای کمک به آبادانی‌ها

 سخنگوی شهرداری تهران از اعلام آمادگی مدیریت شهری برای اعزام نیرو به آبادان خبر داد و گفت: تیم‌های آماده مجموعه آتش‌نشانی و ستاد بحران، آمادگی این را دارند که در صورت نیاز مدیریت شهری آبادان و موافقت شورای شهر تهران به کمک نیروهای امدادی در آبادان بشتابند.

افزایش شمار قربانیان به ۴ تن

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز حوالی ساعت ۱۵:۱۵  اعلام کرد که تا کنون چهار تن جان‌ باخته اند و ۲۵ نفر مصدوم شده اند. امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مردم در محل حادثه حاضر نشوند

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان نیز در پی این حادثه از مردم خواست در محل حادثه حاضر نشوند و از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کنند.

صف اهدا خون در آبادان

📷صف مردم آبادان برای اهدای خون به مصدومان در پی حادثه فروریختن ساختمان متروپل

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | پنج نفر کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

افزایش فوتی‌ها به ۵ نفر

 فرماندار آبادان اعلام کرد: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است.

وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان تخریب شده است.

تصاویر قبل و بعد از ریزش ساختمان متروپل

تصویری از ساختمان متروپل آبادان(قبل و بعد از حادثه) را ببینید. در این تصویر کاملا مشخص است که بخشی از ساختمان سمت راست فرو ریخته است.

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | پنج نفر کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | پنج نفر کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

تصاویری جدید از ریزش ساختمان متروپل

ویدئوی جدیدی از لحظه ریزش ساختمان تجاری - اداری متروپل منتشر شده است. در این ویدئو یک شهروند آبادانی می‌گوید که همه مغازه‌های ساختمان متروپل پر از آدم بود.

محل حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل - آبادان

فالح صفایی، معاون عمرانی منطقه آزاد اروند می‌گوید: امکان ریزش و سقوط نیمه دیگر ساختمان وجود دارد.

استاندار خوزستان به محل حادثه رفت

استاندار خوزستان هم در محل حادثه ساختمان "متروپل" حاضر شد و به خبرنگاران گفت:چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

صادق خلیلیان افزود: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد.

او تاکید کرد: در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | پنج کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

دستور ویژه دو مقام ارشد دولت در مورد ریزش ساختمان متروپل

معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور در دستوراتی جداگانه بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در مرکز شهر آبادان و به‌کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه‌دیدگان تاکید کردند.

آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در حال اعزام به آبادان

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | پنج کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | احتمال افزایش تلفات؛ درخواست مهم پلیس از مردم

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند، در حال اعزام به آبادان هستند.

قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند در حال اعزام به آبادان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ماشین‌های برش بتون و تمامی تجهیزات لازم برای آواربرداری نیز همراه با آتش نشانان در حال اعزام به آبادان است.

رئیس جمعیت هلال احمر به آبادان رفت

رئیس جمعیت هلال احمر جهت مدیریت میدانی امدادرسانی به حادثه ریزش ساختمان متروپل عازم شهرستان آبادان شد.

 پیرحسین کولیوند جهت مدیریت میدانی امدادرسانی، استفاده از تمامی ظرفیت ها و پشتیبانی از حادثه ریزش ساختمان متروپل عازم شهرستان آبادان شد.

دستور ویژه رئیسی برای حادثه آبادان

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

آخرین تصاویر و خبرهای ریزش ناگهانی ساختمان متروپل آبادان | پنج کشته؛ ۸۰ نفر زیر آوار | درخواست مهم پلیس از مردم | رئیس جمهور دستور ویژه صادر کرد

در پی ریزش ساختمانی در شهر آبادان که سبب فوت و مجروحیت شماری از هموطنان‌مان شده است، رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار خوزستان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت حادثه، دستور رئیس جمهور مبنی بر بسیج تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به سانحه دیدگان و آواربرداری را ابلاغ کرد.

سید ابراهیم رئیسی که برای دیدار و گفتگو با پادشاه عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده، به محض اطلاع از بروز این حادثه در آبادان به معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت داد ضمن به کارگیری تمامی امکانات محلی و ملی، شخصا این موضوع را با اختیارات کامل به منظور تسریع در آواربرداری و نجات جان افراد زیر آوار مانده و رسیدگی به مصدومان حادثه، مدیریت و پیگیری کند.

رئیس جمهور دستور داد با توجه به اعلام نیاز استاندار خوزستان، نیروهای امدادی و امکانات لازم برای آواربرداری و امداد، از سازمان آتش نشانی تهران به صورت فوری به آبادان اعزام شوند و همچنین برای شناسایی تخلفات منجر به این حادثه نیز، به صورت عاجل اقدام شود و برخورد شدید و غیرقابل اغماض با متخلفان در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های جان‌باختگان که طبق گزارش‌ها غالبا از کارگران زحمتکش بوده‌اند، دستور داد رسیدگی به وضعیت این خانواده‌ها در اولویت قرار بگیرد و گزارش روند امداد رسانی برای وی ارسال شود.

اسامی جان باختگان و مصدومان حادثه آبادان اعلام شد

 تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده اند. 

همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.  اسامی مصدومان بستری شده شامل :

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری
۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی

۱. نگار درآباد ۲۸ساله
۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله
۳. منصور توسلی ۶۱ساله
۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله
۵. عبدا... باوی پور
۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله
۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله
۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله
۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص
۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله
۱۲ حدیث هاشم مطوری 
۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد
۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله
۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله
۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص
۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله
۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی

۱. طارق قیم ۳۵ سال 
۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله 
۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله
۴. مسیح صادقی ۷ساله
۵. حمیدصادقی 
۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله 

کد خبر 678455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    فاجعه ماریوپول ختم شد به فاجعه متروپول وارد شدیم
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    آبادان سطح آبهای زیرزمینی بالا است. ساخت ساختمان بزرگ و سنگین را در این مناطق باید بسیار روی حساب و کتاب باشد. اینجاها نمیشه ساختمانهای بزرگ را به خاطر ارزانی سمبل کرد
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 0
    ملت همیشه در صحنه با موبایل! عزیزان تجمع در محل حادثه، امدادرسانی را با مشکل مواجه می کند.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 0
    کشوری که نیم قرن با فساد اداری آمیخته شده هرروز شاهد یک معضل درهر گوشه هستیم .
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    وای برما چقده تلخه لطططططططفا به وضعیت مرکز خرید گلستات در میدان پونک‌تهران هم رسیدگی بشه ، واقعا من که میترسم برم اونجا چون تو تمام طبقات دائم، کف زیر پات وحشتناک و غیر عادی میلرزه
  • محمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    نظر خاصی ندارم
  • شهلا IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    ان مامور شهرداری که مجوز داده و آن شهردار را باید دستگیر می کردند