دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: این ستاد طرح جامعی برای کنترل بدحجابی در ۱۱ عرصه با رویکرد اجرایی و فرهنگی تدوین کرده است که عرصه اول آن با ابلاغ شاخص‌های حجاب به ۱۲۰ دستگاه دولتی و حاکمیتی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

رانندگی زنان - پیامک حجاب

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وضعیت حجاب و رعایت آن در جامعه مورد انتقاد جدی بسیاری از مردم به ویژه خانواده‌های مذهبی شده است.

این وضعیت در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و ادارات دولتی و خصوصی نیز شرایط نامناسبی دارد و متاسفانه بی تفاوتی و عدم پوشش مناسب از سوی برخی بانوان در جامعه، موضوع نگران کننده‌ای شده است.

یکی از مکان‌هایی که از وضعیت نامطلوب حجاب برخوردار بود نمایشگاه بین‌المللی کتاب بود که با اعتراض جمع زیادی از بازدید کنندگان روبرو شد.

در این خصوص سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش ملی دبیران ستادهای استانی امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرح جامعی برای کنترل بدحجابی در ۱۱ عرصه و با رویکرد اجرایی و فرهنگی تدوین کرده است که عرصه اول آن با ابلاغ شاخص‌های حجاب به ۱۲۰ دستگاه دولتی و حاکمیتی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این همایش از دبیران ستادهای استانی خواست با راه اندازی دو قرارگاه ۲۱ تیر و قرارگاه مردمی جهاد تبیین مقدمات لازم جهت اجرای طرح این ستاد در موضوع عفاف و حجاب را در کشور آماده کنند.

هاشمی گلپایگانی اشاره کرد: قرارگاه ۲۱ تیر با هدف اصلاح وضعیت پوشش کارمندان دستگاه های دولتی و حاکمیتی تا روز عفاف و حجاب (۲۱ تیر) تشکیل شده است و لازم است دبیران ستادهای استانی با همکاری مدیران دستگاه ها و پیگیری و نظارت محسوس و نامحسوس تا تاریخ تعیین شده این عرصه را به عنوان مرحه اول طرح حجاب ستاد به نتیجه برسانند.

وی گفت: قرارگاه دوم این ستاد با عنوان قرارگاه مردمی جهاد تبیین با ۳ هدف تشکیل شده است و این اهداف عبارتند از اطلاع رسانی و تبیین طرح جامع حجاب ستاد امر به معروف برای همه دغدغه مندان عفاف و حجاب در جامعه،جهت دهی وجریان سازی مطالبه گری عفاف و حجاب در میان قشر مذهبی جامعه و ایجاد بستر مشارکت مردمی در اجرای طرح جامع حجاب ستاد است.

کد خبر 678202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • Borzu NO ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    41 42
    مشکل مردم فقط حجاب در ادارات است؟
  • مهدی بحری IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    33 23
    برخوردبابی حجابی باید ایجابی باشد نه سلبی کارفرهنگی تشویق واعتمادبه نفس دادن به خانم های باحجاب تا پخش کتاب وبروشر وساخت فیلم وسریالهای بامحوریت خانم های باحجاب نقش اول و۰۰۰اخرین راهکاربرخورد باشد
  • علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    37 61
    با کشور غیر مسلمان یک سری اشتباه گرفتند، وضعیت بی حجابی حاکم در جامعه باعث انحراف نوجوانان و صدمات جبران ناپذیری بر فرهنگ و عقاید مذهبی نسل های بعدی خواهد داشت متاسفانه
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 21
      دقیقاااااااا خیلی وضع بد و‌ناراحت کننده ایه خانما اصلا احساس امنیت و آرامش روانی ندارن
  • سعید IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    70 28
    لطفاً قرارگاهی برای جلوگیری از اختلاس و دزدی و مبارزه با رانت هایی که به آقا زاده ها داده میشود همچنین گرانفروشی هم راه اندازی بشه تا حداقل دردی از درد های مردم کم بشه
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      29 23
      دمتگرم حرفت حقه
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 8
      دردی از درد های عموم مردم بخصوص خانواده های غیر مذهبی
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 15
      هرچیزی سرجای خودش.بعضیا محیط کار رو با جای دیگه اشتباه گرفتن.آدم بیمارستانی دکتری اداره ای جایی میره همش ناراحت و نگران این باید باشه که نامزدش یا شوهرش رو از دستش درنیارن اصلا امنیت و آرامش روانی ندارن خانوما
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      11 1
      چ ربطی داره همه مشکلات بجای خودش مهم هس
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 5
      اینهاکه نام بردید همه "برقرار" ودر"قرارند"
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 11
    تو خیلی از بیمارستانها و‌مطبهای دکتر اینا هم خیلی بده آدم میگه تا برم و برگردم نامزدمو یکی از دستم دراورده واقعا همش فکر و اعصاب آدم مشغوله اه
  • مرتضی DE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 5
    تعرفه گمرکی و شرایط و ضوابط واردات خودرو چرا اعلام نشد ؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    18 4
    من در ادارات هیچ فرد بی حجابی ندیدم .... به نظرم دو تا قرارگاه دتشکیل دادی برای اینکار اشتغال زایی کنید
  • علی غلامی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 16
    یکی ازانحرافات دربرخورد باهر گناهی فرافکنی است ازجمله هروقت بحث برخورد بابی حجابی می شود گرانی واختلاس راعلم می کنند. بااینکه حرف حقی است اماانسان شک می کند آیا واقعا این حرف را دلسوزان می زنندیا پروژه ای است که می خواهند باترویج بی حجابی وناامیدی درجامعه دزدی‌های خودرابکنند
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 24
    بی حجابی،بی عفتی،بی حیایی،بی ادبی جامعه رابه سقوط ونابودی میبرد.برعاملین ومروجین این معضلات که اعتباروآبروی خانواده هاوجامعه روازبین بردن لعنت.به اسم آزادی،به اسم...وبه اسم اصلاح جامعه رونابودورسواکردن.پایه این بدبختیهارواز۲۵سال پیش پی ریزی کردن.