جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
۰ نفر

کیریل سربرنیکوف، کارگردان معترض روسی که با فیلم «همسر چایکوفسکی» در بخش مسابقه کن حضور دارد، بر خلاف انتظار سمت و سوی انتقاداتش را به سوی اروپایی ها و جشنواره فیلم کن برد و خواستار لغو تحریم ها علیه بخش فرهنگ و روسیه شد.

جشنواره کن

به گزارش همشهری آنلاین، آیدا رمضانی حاضر در کن به این خبرگزاری گزارش داد که او تحریم ها را غیر قابل تحمل خواند و گفت: «فرهنگ روسیه همواره ارزش های انسانی، ظرافت و شور و عشق انسان را ارتقا داده است. فرهنگ روسیه همیشه ضد نظامی گری و ضد جنگ بوده و آنچه را که ذکر کردم تحت شعاع قرار داده است. افرادی که جنگ افروزی می کنند، مردم را روانه سنگرها کرده و علاقه ای به زندگی انسان ها یا درد آنها ندارند. واژه های فرهنگ و جنگ آنتاگونیستی اند.»

تصاویر | فرهادی در مراسم فتوکال جشنواره کن

تیک‌تاک، رئیس داوران جشنواره کن را مجبور به استعفا کرد

غافلگیری کن برای تام کروز

۹ فیلم جشنواره کن ۲۰۲۲ که باید دید

او در ادامه خواستار برداشتن تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه رومن آبراموویچ، سرمایه گذار فیلم خود شد و گفت آبراموویچ مدت هاست که به هنر مدرن کمک کرده و به واسطه حمایت او سینمای هنری در روسیه سرپا مانده است. جشنواره فیلم کن از ورود هیات های رسمی و رسانه های روسی ممانعت کرده و این اقدام با اعتراض شماری از سینماگران درمورد عدم حضور سینماگران و منتقدان و روزنامه نگاران  روسیه در کن شده است. فیلم بحث برانگیز «همسر چایکوفسکی» واکنش های متفاوتی را  برانگیخته و ازحالا یکی از  فیلم های مورد توجه سینمادوستان و رسانه های حاضر در جشنواره شده است.

کد خبر 677773
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha