عوارض تعیین شده برای واردات خودرو با حجم موتور کمتر از ۱۰۰۰ سی سی فقط۱۰ درصد خواهد بود و این خودروها با کمترین اختلاف نسبت به قیمت جهانی به دست مصرف‌کننده ایرانی خواهند رسید.

براساس آیین نامه وزارت صمت، عوارض واردات خودرو بر اساس حجم موتور بین ۲۵ تا ۹۵ درصد است و هر چقدر حجم موتور افزایش یابد، عوارض نیز بیشتر می‌شود. البته خودروهایی که حجم موتور آنها کمتر از ۱۰۰۰ سی سی است، تخفیف ویژه خواهند داشت.

از طرفی تمرکز وزارت صنعت بر واردات خودروهای اقتصادی است و سقف قیمت خودروهای وارداتی بین ۶ تا حداکثر ۲۵ هزار دلار اعلام شده است. ضمن اینکه واردات خودروهای شاسی بلند کماکان ممنوع خواهد بود. همه مردم می‌توانند بر اساس شرایط ذکرشده در قانون خودرو وارد کنند.

خودروهایی که کماکان از نظارت تعزیراتی مصون نخواهند بود و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با در نظر گرفتن سود کمپانی و منفعت جامعه ضمن الزام واردکننده به بالا بردن تیراژ خودروهای عرضه شده در بازار، قیمت منصفانه را نیز کنترل خواهد کرد.

ممکن است این خودروهای وارداتی هم از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به بازار عرضه شوند. واردات خودروهای خارجی به کشور چهار سال ممنوع بود.

گزارش: همشهری آنلاین

تدوین: عاطفه‌سادات حسین‌زاده

کد خبر 677519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha