شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

کیکاووس زیاری: ماجراجویی‌های جیس بورن باز هم ادامه پیدا می‌کند. سازندگان مجموعه موفق سه‌قسمتی «هویت بورن» در تدارک تولید قسمت چهارم آن هستند.

به این‌ترتیب جیس بورن، این مأمور افسارگسیخته و معترض سازمان سیا، ماجراجویی‌های تازه‌ای را علیه این سازمان جاسوسی ترتیب می‌دهد. مت دیمون، بازیگر این نقش خودش را آماده می‌کند تا جلوی دوربین چهارمین قسمت فیلم ظاهر شود.

یک بار دیگر کارگردانی فیلم را پل گرینگراس انجام می‌دهد. او کارگردان قسمت سوم این مجموعه فیلم بود. هنوز نامی برای قسمت جدید فیلم انتخاب نشده و نکته جالب این است که این فیلم اولین قسمت از این مجموعه فیلم است که قصه‌اش برگرفته از ماجراهای کتاب‌های رابرت لودلوم- خالق کاراکتر بورن- نیست.

علت اصلی امر هم این است که لودلوم فقط در 3 کتاب، جیس بورن را وارد یکسری ماجراجویی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور کرد و مرگش در سال  2001 به او امکان نگارش کتاب‌های بیشتری از این مجموعه کتاب را نداد. 3 قسمت قبلی فیلم براساس تریلوژی لودلوم ساخته شد و قصه فیلم جدید با حفظ حال و هوای این مجموعه کتاب نوشته خواهد شد. جرج نولفی که در نگارش فیلمنامه قسمت سوم (اولتیماتوم بورن) همکاری داشت، قصه فیلمنامه قسمت جدید را می‌نویسد.

این درحالی است که پس از مرگ لودلوم، اریک فون لو‌ستبادر، نویسنده کتاب‌های فانتزی، 3 کتاب تازه براساس کاراکتر جیس بورن نوشت. این کتاب‌ها هم قرار است به‌صورت فیلم سینمایی درآیند. تا قبل از این چنین احساس می‌شد که «اولتیماتوم بورن» آخرین فیلم سینمایی از این مجموعه فیلم است و کاراکتر بورن دیگر حضوری روی پرده سینماها
نخواهد داشت.

این درحالی است که پایان تعلیقی فیلم، راه را برای تولید قسمت‌های جدید هموار می‌کرد. اولین و دومین قسمت فیلم با نام‌های «هویت بورن»‌و «برتری بورن» در سال‌های  2002 و 2004 ساخته شدند.

این مجموعه فیلم در سطح بین‌المللی حدود  500 میلیون دلار فروش کرد. خط اصلی قصه فیلم درباره یک مأمور جوان سازمان سیاست که مسئولین بالاتر او تصمیم می‌گیرند پس از پایان مأموریتش او را به قتل برسانند. ولی وی که زنده مانده درصدد انتقام و افشاگری علیه آنها برمی‌آید. سه قسمت «بورن» قبل از این از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

کد خبر 67734

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز