معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پروژه LRT در بزرگراه شهید همت گفت: در حال حاضر ما در مرحله تکمیل مطالعات و دریافت مجوزهای لازم از وزارت کشور هستیم. اگر الزامات اجرای طرح محقق شود، این پروژه کلید می‌خورد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی

عباس شعبانی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه مطالعات پروژه LRT از سال ۹۳ در معاونت فنی و عمرانی آغاز شده است، گفت: مسیری که برای این پروژه تعریف شده ۵۰ کیلومتر است که از سه‌راه آزمایش در شرق تهران آغاز و به وردآورد در غرب تهران ختم می‌شود. این پروژه دو متروی پردیس و کرج را بهم متصل می‌کند.

او درباره اجرایی نشدن این پروژه در طول این سال‌ها توضیح داد: از لحاظ تملک چون بخش بزرگی از مسیر در بزرگراه‌ها یا اراضی سبز متعلق به شهرداری بوده، شرایط مناسب است اما عمده دلیل کلید نخوردن پروژه دلایل اقتصادی دارد. چون بالاخره هم دولت باید قدرالسهمی می‌آورد و هم بخش خصوصی باید در بخش‌هایی از کار وارد می‌شد، بنابراین الزامات محقق نشده و کار تا کنون آغاز نشده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: در حال حاضر ما در مرحله تکمیل مطالعات و دریافت مجوزهای لازم از وزارت کشور هستیم. اگر الزامات اجرای طرح محقق شود، حتما هم جذابیت اقتصادی برای سرمایه‌گذار دارد و هم مزایای زیادی برای شهر و شهروندان خواهد داشت. 

شعبانی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چقدر اعتبار برای اجرای پروژه  LRT نیاز است، گفت: با توجه به مسیر ۵۰ کیلومتری و ۴۰ ایستگاهی که برای این پروژه باید احداث شود، به قیمت امروز دست کم ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای این پروژه مورد نیاز است.

او درباره اینکه در چه بازه زمانی این پروژه اجرا خواهد شد، اظهار داشت: فکر می‌کنم فاز مطالعاتی و اخذ مصوبات مربوطه در صورت موافقت دستگاه‌های مسئول امسال تعیین تکلیف شود. اجرای پروژه و تست گرم و سرد نیز به اعتقاد ما در یک بازه زمانی ۵ ساله قابل انجام است.

کد خبر 677317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha