سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

سفر با قطار یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین روش‌های سفر است. اصلاً این روش سفر را نمی‌توان با هیچ کدام از روش‌های سفر مقایسه کرد. آسایشی که در قطار وجود دارد، در هیچ یکی از روش‌های سفر به چشم نمی‌خورد. در ضمن باید بدانید که قطار یکی از امن‌ترین روش‌های سفر محسوب می‌شود.

image-20220517095713-1.jpeg

اینکه محدود به نشتن روی یک صندلی نیستید و می‌توانید در واگن‌ها قدم بزنید، یکی از جذابیت‌های قطار است. در هر لحظه امکان مراجعه به بوفه یا رستوران وجود دارد. همچنین بدون محدودیت می‌توانید در طول مسیر از سرویس بهداشتی استفاده کنید. چه لذتی بیشتر از اینکه روی تخت دراز بکشید و از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید؟ همه این‌ها باعث می‌شوند تا سفر ریلی یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌های سفر باشد. اگر شما هم به این روش سفر علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید تا ببینید چطور می‌توانید به ساده‌ترین روش، بلیط قطار بخرید.

قیمت بلیط قطار

قیمت بلیط قطار یکی از مهم‌ترین مزایای سفر ریلی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی بروید و حداقل هزینه‌ را برای حمل و نقل کنار بگذارید، می‌توانید به سراغ سفر ریلی بروید. جالب اینجاست که قیمت  بلیط قطار در مقایسه با خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهد، بسیار کمتر است. کسانی که با قطار سفر می‌کنند، به این خدمات عادت کرده و همیشه دلشان می‌خواهد با قطار سفر کنند. از قیمت مناسب  بلیط قطار که بگذریم، باید بدانید که عوامل مختلفی روی قیمت  بلیط قطار تأثیر دارند.

در وهله اول که باید سن مسافر را در نظر بگیرید. کودکانی که بین ۲ تا ۱۲ سال هستند، هزینه نیم‌بها پرداخت می‌کنند. کودکان زیر دو سال که به صندلی جداگانه و خدمات خاصی نیاز نداشته باشند نیز می‌توانند به‌صورت رایگان از قطار استفاده کنند. البته برخی شرکت‌های ریلی، ۹۰ درصد تخفیف برای آن‌ها قائل می‌شوند. افراد بالای ۱۲ سال، هزینه کامل  بلیط قطار را پرداخت می‌کنند. نوع قطار نیز تأثیر مستقیم بر قیمت بلیط دارد. قطارهای ۵ ستاره گران‌ترین نوع قطارها به حساب می‌آیند.

قطارهایی که به‌صورت کوپه‌ای هستند، قیمت بیشتری در مقایسه با قطارهای اتوبوس دارند. البته آسایش قطارهای کوپه‌ای نیز بیشتر از قطارهای اتوبوسی است. همچنین باید بدانید که کوپه‌های ۴نفره از کوپه‌های ۶ نفره تا حدودی گران‌تر است. پس به تمامی این موارد حین خرید  بلیط قطار دقت کنید.

انواع مختلف بلیط قطار

آسان ترین راه خرید بلیط قطار

هنگام خرید بلیط قطار، باید جنیست خود و تمامی مسافران را قید کنید. اگر به‌صورت خانوادگی بلیط تهیه می‌کنید، می‌تواید در کوپه‌های خانوادگی حضور داشته باشید. همچنین امکان رزرو کامل یک کوپه وجود دارد. در این حالت فارق از اینکه تعداد همسفران شما کمتر از تعداد نفرات داخل کوپه است، هزینه بلیط تمامی صندلی‌های کوپه را می‌پردازید و کوپه را به اصطلاح دربست رزرو می‌کنید. در غیر این صورت یک یا چند مسافر غریبه همراه شما در کوپه حضور خواهند داشت. کوپه‌ها به‌صورت خواهران و برادران تقسیم می‌شوند. در صورتی که جنسیت خود را در بلیط ذکر نکنید، هنگام چک کردن بلیط، شما را به کوپه مخصوص خانم‌ها یا آقایان منتقل می‌کنند. همچنین اگر در هنگام خرید بلیط جنسیت خود را ذکر کنید، از همان ابتدا در کوپه مخصوص برادران یا خواهران برای شما بلیط قطار صادر می‌شود.

روش خرید بلیط قطار

آسان ترین راه خرید بلیط قطار

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط قطار وجود دارد. شما می‌توانید به‌صورت حضوری به ایستگاه راه آهن شهر خود مراجعه کنید و بلیط بگیرید. همچنین می‌توانید خرید خود را به‌صورت اینترنتی انجام دید. فقط حین خرید اینترنتی بلیط قطار برای آنکه دچار مشکل نشوید، بهتر است به‌دنبال آژانس‌های مسافرتی معتبر با سابقه عالی بگردید. برای مثال ره بال آسمان با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه گردشگری، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید اینترنتی بلیط قطار محسوب می‌شود.

مزایای خرید بلیط قطار به‌صورت آنلاین

آسان ترین راه خرید بلیط قطار

برای خرید حضوری بلیط قطار باید به ایستگاه راه آهن مراجعه کنید. در برخی شهرها همانند تهران، ایستگاه قطار در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. از طرفی این روزها تمامی شهرهای ایران بسیار شلوغ شده‌اند. به همین خاطر باید در ترافیک طولانی منتظر بمانید تا به ایستگاه برسید. به‌دنبال جای پارک بگردید یا در شلوغی محض، از انواع سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در نهایت معمولاً در ایستگاه‌های قطار، امکان بررسی چندان قطارهای مختلف وجود ندارد. این در حالی است که با خرید اینترنتی بلیط قطار حتی می‌توانید داخل کوپه و واگن‌ها را مشاهده کنید. حتی امکان بررسی امکانات قطار نیز وجود دارد. برای خرید بلیط قطار به‌صورت اینترنتی، نیازی نیست که فقط در ساعات اداری مراجعه کنید. بلکه در هر ساعت شبانه‌روز هم می‌توانید بلیط خود را تهیه کنید. در ضمن با خرید اینترنتی، امکان خرید بلیط قطار لحظه آخری ارزان نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از هر نظر، خرید بلیط قطار به‌صورت اینترنتی برای شما مقرون‌به‌صرفه و عالی خواهد بود.

خرید بلیط قطار لحظه آخری ارزان

آسان ترین راه خرید بلیط قطار

یکی از نکات طلایی خرید بلیط قطار، خرید بلیط قطار لحظه آخری ارزان است. در این روش شما می‌توانید با خرید اینترنتی، به‌دنبال بلیط‌های لحظه آخری بگردید. شرکت‌های ریلی ترجیح می‌دهند تا از ایستگاه مبدا، با حداکثر تعداد نفرات حرکت کنند. به همین خاطر هرچه به زمان حرکت قطار نزدیک می‌شوند، تخفیف‌های بیشتری روی بلیط‌ها قرار می‌دهند تا افراد ترغیب به خرید بلیط‌ها در لحظه‌های آخر حرکت شوند. در این روش  شما می‌توانید هزینه‌ای بسیار کمتر برای خرید بلیط قطار پرداخت کنید. بلیط‌های لحظه آخری از نظر کیفیت و خدمات هیچ تفاوتی با بلیط‌های معمولی ندارند. البته شاید زمان کمی برای برنامه‌ریزی سفر داشته باشید.

یافتن بلیط‌های لحظه آخری قطار کار دشواری نیست. برای این کار باید از روش خرید اینترنتی استفاده کنید. سایت یک آژانس مسافرتی همانند ره بال آسمان را باز کنید. به بخش خرید بلیط قطار بروید. سپس مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را انتخاب کنید. اگر تاریخ روز را برای سفر انتخاب کنید، قطارهایی را مشاهده می‌کنید که در همان روز آماده حرکت هستند. ساعت حرکت قطارها را بررسی کنید. هرچه به زمان حرکت قطار نزدیک‌تر شوید و بلیط آن موجود باشد، قیمت آن کاش پیدا می‌کند. به این ترتیب با چند با بررسی در طول روز، می‌توانید ارزان‌ترین بلیط قطار ممکن را خریداری کنید! این یک ترفند بسیار عالی برای مدیریت هزینه‌های سفر محسوب می‌شود. فقط یک نکته بسیار مهم را در این خصوص باید به یاد داشته باشید. اینکه بلیط‌های لحظه آخری قابل استرداد نیستند. اگر بلیط لحظه آخری تهیه کنید، حتماً باید خودتان را به قطار برسانید. در غیر این صورت هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود.

استرداد بلیط قطار

گاهی ممکن است به هر دلیل برنامه سفر شما تغییر کند. در این شرایط حتماً دلتان می‌خواهد که بلیط خود را کنسل کنید و هزینه آن را پس بگیرید. خوشبختانه امکان استرداد بلیط قطار وجود دارد. از ۱۲ ساعت قبل حرکت قطار اگر بلیط خود را کنسل کنید، ۹۰درصد مبلغ به شما عودت داده می‌شود. از ۱۲ ساعت ۳ ساعت مانده به حرکت قطار، ۷۰درصد آن عودت داده می‌شود. از ۳ ساعت مانده به حرکت قطار، ۵۰درصد مبلغ آن عودت داده می‌شود. برای استرداد بلیط، باید از همان طریقی که بلیط را خریداری کرده‌اید اقدام کنید. اگر به‌صورت حضوری به راه‌آهن مراجعه کرده‌اید، برای استرداد هم باید به ایستگاه قطار بروید.

اگر هم از آژانس‌های مسافرتی همانند ره بال آسمان خرید خود را انجام داده باشید، می‌توانید از پشتیبانی آن‌ها برای استرداد بلیط قطار کمک بگیرید. قطعاً استرداد بلیط از طریق آژانس‌های مسافرتی به‌مراتب ساده‌تر از مراجعه حضوری به ایستگاه قطار خواهد بود. در برخی مواقع، حتی با تماس تلفنی هم می‌توانید بلیط خود را کنسل کنید و مبلغ به حساب شما واریز می‌شود.

خب دوستان، حالا می‌توانید همانند یک فرد کاملاً متخصص و خبره، بلیط قطار خود را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که قطارها انواع مختلفی دارند. همچنین هنگام خرید بلیط قطار، جنسیت خود را مشخص کنید. اگر به‌صورت خانوادگی سفر می‌کنید و می‌خواهید آرامش و فضای خصوصی داشته باشید، کوپه اختصاصی یا همان کوپه دربست رزرو کنید. رزرو کوپه‌های ۶نفره برای خانواده‌های کم‌جمعیت مقرون‌به‌صرفه نیست. پس در این شرایط می‌توانید کوپه‌های ۴نفره را به‌صورت دربست رزرو کنید. فراموش نکنید که روش خرید اینترنتی، بهترین روش خرید بلیط قطار محسوب می‌شود. در این روش می‌توانید حتی تصاویر کوپه‌ها را ببینید و انواع مختلف قطار را با هم مقایسه کنید. حتی امکان خرید بلیط لحظه آخری قطار با قیمت ارزان نیز وجود دارد.

متا: قطار یکی از بهترین روش‌ها برای سفر است و افراد بسیاری طرفدار سفرهای ریلی هستند. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چطور همانند یک حرفه‌ای، بهترین بلیط قطار را بخرید.

برچسب: ره بال آسمان

کد خبر 677042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha