مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

ازجمله اجزایی که در هر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیشه است. شیشه‌ها در دو نوع معمولی و سکوریت تقسیم‌بندی می‌شوند. هرکدام از انواع شیشه‌ها در کاربردهای تعریف‌شده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

image-20220516132423-1.png

استفاده از شیشه‌های معمولی در ساختمان‌سازی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حال‌ آنکه استفاده از شیشه‌های سکوریت علاوه بر آنکه در ساختمان‌سازی استفاده زیادی دارند، در بعضی از صنایع دیگر مانند خودروسازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نوع شیشه به ‌منظور ساخت آینه‌ها و شیشه‌های خودروها استفاده می‌شود. به‌ طور کلی می‌توان گفت که شیشه سکوریت از پرکاربردترین شیشه‌ها است که در دنیای امروزی استفاده زیادی دارد. دلایل زیادی جزء عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت محسوب می ‌شوند که در این مطلب از سایت تتراگلس به بررسی این دلایل پرداخته خواهد شد.

شیشه سکوریت و مزیت‌های آن

پیش از آنکه به بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت پرداخته شود، به توضیح کمی دررابطه با شیشه سکوریت و مزایای آن پرداخته خواهد شد. شیشه‌های سکوریت در حقیقت از طریق نوعی فرایند حرارتی بر روی شیشه‌های معمولی تولید می‌شوند. فرایند سکوریت کردن را می‌توان بر روی شیشه‌های مختلفی ازجمله شیشه رنگی، شیشه رفلکتیو و شیشه چاپ‌شده انجام داد. این نوع از شیشه‌ها در مقایسه با شیشه‌های معمولی از مزیت‌هایی برخوردار هستند، به طور مثال مقاومت شیشه‌های سکوریت نسبت به شیشه‌های معمولی، چهار برابر بیشتر است. مواقعی که این شیشه‌ها می‌شکنند، ذرات شکسته شده آن برش کمتری داشته و خطر کمتری فرد را تهدید می‌ کند. در جاهایی که ایمنی افراد اهمیت زیادی دارد، استفاده از شیشه سکوریت به ‌شدت توصیه می‌شود. امروزه در نماهای خارجی بناها و مکان‌های عمومی استفاده از شیشه‌های سکوریت امری بسیار رایج است. علاوه بر موارد بالا، در ساختمان‌های عمومی که مراجعه‌کننده زیادی دارند، استفاده از این نوع شیشه‌ها بسیار مورد استفاده است. تنوع رنگی در شیشه‌های سکوریت زیاد است؛ رنگ‌هایی مانند سفید و برنزی طرفداران بیشتری دارند، اگرچه طرفداران شیشه رنگی هم کم نیستند و بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از شیشه سکوریت رنگی هستند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت و قیمت آن

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود شیشه‌های سکوریت و معمولی، در قیمت آن‌ها است. قیمت شیشه سکوریت به دلیل آنکه از مزیت‌هایی در مقایسه با شیشه معمولی برخوردار است، قیمت بالاتری دارد. شاید با خود فکر کنید که قیمت بالای این شیشه‌ها جزء معایب آن محسوب می ‌شود، اما با کمی بررسی متوجه خواهید شد که اگرچه قیمت شیشه‌های سکوریت و حتی شیشه‌های رنگی سکوریتی از شیشه‌های معمولی بیشتر است اما از کیفیت بالاتری هم برخوردار هستند، بنابراین می‌توان قیمت این نوع شیشه‌ها را بهینه دانست. همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی جزء عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت محسوب می‌شوند، به‌طور مثال سایز و ابعاد شیشه ازجمله این دلایل است. دلایل دیگری نیز وجود دارند که در بخش بعد به آن پرداخته خواهد شد.

در این بخش به ۴ دلیل مهم در رابطه با عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت پرداخته خواهد شد. هرکدام از این دلایل تأثیر مستقیم بر قیمت این شیشه‌ها دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید و استفاده از شیشه‌های سکوریت را دارید، بهتر است به این عوامل تأثیرگذار توجه داشته باشید.

  • ابعاد شیشه

ازآنجایی ‌که شیشه سکوریت را می‌توان در جاهای مختلفی استفاده کرد، لذا ابعاد مختلفی هم برای آن می‌توان در نظر گرفت. قاعدتاً هرچقدر محل مورد نظر از ابعاد بیشتری برخوردار باشد، احتیاج به شیشه‌ای با ابعاد بزرگتر است.

  • شکل شیشه سکوریت

به دلیل آنکه شیشه سکوریت قابلیت استفاده برای هر مکانی را دارد، لذا این قابلیت را می‌توان برایش در نظر گرفت که آن را به شکل‌های گوناگون طراحی کرد. شیشه‌های سکوریت در طرح‌های مختلف از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند؛ لذا شکل این شیشه‌ها یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت است.

  • ضخامت

یکی دیگر از عواملی که در افزایش و کاهش قیمت شیشه‌های سکوریت مؤثر است، ضخامت شیشه است. هرچقدر میل و ضخامت شیشه بیشتر باشد، شیشه ضخیم‌تر می‌شود. افزایش ضخامت شیشه باعث می‌شود تا استحکام و نفوذناپذیری آن زیادتر شده و درنتیجه امنیت شیشه نیز افزایش می‌یابد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

  • یراق‌آلات به‌ کار رفته

قیمت شیشه سکوریت ارتباط مستقیمی با یراق‌آلات به‌ کار رفته در شیشه دارد. کیفیت شیشه سکوریت با قیمت یراق‌آلات بکار گرفته‌ شده در آن ارتباط دارد. به‌ طوری‌ که هرچقدر قیمت آن‌ها بیشتر باشد، کیفیت شیشه نیز افزایش می‌یابد. هرچقدر کیفیت شیشه بالاتر باشد، عمر آن نیز بیشتر بوده و درنتیجه می‌توان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شد.

  • رنگ شیشه

اینکه شیشه رنگی استفاده کنید، یا شیشه بدون رنگ، در قیمت شیشه سکوریت مؤثر است. شیشه‌های سکوریت را می‌توان در رنگ‌های مختلف سفید، مسی و رنگی در بازار پیدا کرد.

  • فاصله با محل تولید

ازآنجایی‌ که شیشه‌های سکوریت توسط کارخانه‌های مرتبط ساخته می‌شوند، لذا یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت شیشه سکوریت، هزینه حمل نقل بین محل کارخانه سازنده با محل شخص سفارش‌دهنده است.

کلام پایانی

در این مطلب از سایت تتراگلس به معرفی مختصری از شیشه سکوریت و مزایای آن نسبت به شیشه‌های معمولی پرداخته شد. استفاده از این شیشه‌ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، لذا بد نیست افرادی که قصد استفاده از شیشه‌های سکوریت را دارند، به عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت توجه داشته باشند.

کد خبر 676873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha