عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: عده‌ای مانند نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشور که به یارانه نیاز نداشتند به حسابشان واریز شده و برخی که نیازمند بودند یارانه را دریافت نکرده‌اند.

رحیم زارع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه، گفت: مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی در چند سال گذشته انگیزه قاچاق در کشور را افزایش داده بود.

وی با بیان اینکه چندین سال نرخ ارز ترجیحی همان ۴۲۰۰ تومان بود اما برخی کالا چندین برابر و گاها تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: با تصمیمی که دولت اتخاذ کرده قرار است یارانه چندین کالا از جمله گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و روغن به خود مردم داده شود.

نماینده آباده در مجلس با بیام اینکه طبق توافقاتی که ما در کمیسیون تلفیق با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داشتیم مقرر شد تا حداکثر سه ماه یارانه نقدی پرداخت شود، اضافه کرد: دولت باید هرچه سریعتر سامانه رفاه ایرانیان را تکمیل و برای دادن کالا برگ الکترونیکی به مردم اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:عده‌ای مانند نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشور که به یارانه نیاز نداشتند به حسابشان واریز شده و برخی که نیازمند بودند یارانه را دریافت نکرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان ناقص است.

زارع با بیان اینکه در چند ماه گذشته قیمت جهانی کالاها افزایش پیدا کرده است که در کشور ما هم به تاثیر از این موضوع باید برخی کالاها گران‌تر شوند، اظهار کرد: البته برخی کالاها که نباید گران می‌شدند هم در چند روز گذشته افزایش قیمت نامعقولی داشته که نشان از ضعف دستگاه‌های مربوطه در بحث نظارت دارد.

کد خبر 676816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    ضمنا" قیمت جهانی نفت هم افزایش یافته است
  • ناشناس IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    سایت محترم همشهری ضمن تشکر از اینکه نظر مردم را منتشر میکنید .بنویسید یارانه حق همه مردم ایران است .که در زمان آقای احمدی نژاد بعنوان پول نفت به مردم داده شد .
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    با این شرایط معیشتی که واسه ملت درست کردین اولا یارانه باید تا برطرف شدن کامل تحریم ها به حداکثر مرد م تعلق گیرد دوم اینکه با نردم صادق باشید علت اصلی گرانی های اخیر عدم توافق در برجامه نه گرانی جهانی کالاها
  • اسمعیل ایرانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    باسلام چهار قلم اساسی که گران میشود کلیه محصولاتی که با این مواد اولیه تهیه میشود نیز بثبع ان گرانتر میشود تفاوت ان چه میشود؟
  • ۱-۶ US ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    نمایندگان مجلس و مدیران باید حقوق خوب دریافت بکنند تا به دام فساد گرفتار نشوند
  • بهنام IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    خیلی جالبه بمن باحقوق ۶میلیون یارانه ندادند ولی به نمایندگان مجلس بادرامد انچنانی یارانه دادند
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    کالاهایی که یارانه دریافت می کردند گران نشده بودند یا افزایش قیمت خیلی جزئی بود مثل مرغ ، تخم مرغ ، دارو و روغن یا حتی آرد
  • یوسف FR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    گویا در این کشور دولتمردان هیچکاره اند ' من بازنشسته بادریافتی ۵م یارانه ام‌قطع شده وکسانی میشناسم باگردش مالی ۸۰۰ملیونی گرفته اند نمیدانم چه کسی مسول است ؟!! خدا بمردم رحم کنه