حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد افراد فیش‌ عوارض ساختمانی را پرداخت نکرده‌اند، گفت: ما فرصت چهار ماهه‌ای که در سال‌های قبل برای پرداخت به مردم می‌دادیم امسال ندادیم.

تهران

​به گزارش همشهری آنلاین، امروز به جای جلسه همیشگی شورای شهر تهران در روزهای یکشنبه، جلسه هم اندیشی اعضای شورا با برخی معاونان شهردار تهران برای بررسی جزئیاتی از دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی و انتخاب اعضای کمیسیون‌ سفر برگزار شد.

دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ از موضوعات پر حاشیه صحن قبلی شورای شهر بود که نظرات موافق و مخالف زیادی داشت. ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره گفت: من با تصویب دوفوریت طرح مخالفم و پیشنهاد می‌کنم از حالت دو فوریتی خارج شود.

اما پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نظری متفاوت با امانی داشت، او گفت: با توجه به اینکه اعلام شده بسیاری از شهروندان در این زمینه سرگردان هستند، اگر دوفوریت انجام نشود باید در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد، در شورا تصویب و به فرمانداری ارجاع داده شود که زمان زیادی خواهد برد و این سرگردانی ادامه خواهد یافت.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: بر اساس بودجه تصویب شده در سال ۱۴۰۱ باید عددهای درآمدی مشخص داشته باشد. عدد فیش‌ها بالاست و می‌تواند دو ماه از درآمدهای شهرداری را پوشش دهد و اگر به یک فوریت تبدیل شود فرایند زمانی طولانی را طی خواهد کرد و تا آخر خردادماه فرصت را از دست خواهیم داد و درآمد شهرداری در این مدت تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه۲۳ سال است این مصوبه اشتباه بیرون می‌آید، اظهار کرد: ما فرصت چهار ماهه‌ای که در سال‌های قبل به مردم می دادیم که امسال ندادیم.

در ادامه حبیب کاشانی در این باره گفت: در احکام ماده ۱۰۰ نیز این موضوع وجود دارد. شهرداری در این زمینه بزرگواری کرده است. اگر جایی ما اشتباهی می‌کنیم و سهوی در این اشتباه وجود دارد موجب متضرر شدن مردم خواهد شد. تقاضای من این است که نایب رئیس شورا با فرماندار رایزنی کند که پروسه دو هفته‌ای تصویب این طرح حذف شود. برای اینکه نگرانی و استرس مردم حتی یک دقیقه کاهش پیدا کند باید این طرح تصویب شود. همچنین ۷۰ درصد افراد فیش‌ها را پرداخت نکردند.

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه چند پرونده وجود دارد، مبلغ ریالی آن چقدر است و همچنین مدت زمان سال‌های قبل چه میزان بوده است، باید مشخص شود.

مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه عرف شهرداری این بوده که مودیان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت پرداخت فیش‌های بهمن را داشته‌اند، گفت: قبل از اینکه این طرح را در صحن مطرح کنیم، مذاکراتی را با صارمی، معاون شهرسازی شهرداری داشتیم و گفتیم فرصتی به مودیان داده شود اما نظر موافق نداشتند.

او افزود: من تلاش خود را کردم که اصلاح انجام شود و نشد و مجبور شدیم در صحن مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه وجوه قابل توجهی از عوارض متعلق به املاک کوچک است، گفت: تعداد محدودی از این فیش‌های صادر شده به املاک بزرگ اختصاص دارد.

در نهایت دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ بررسی شد و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

طی هفته‌های اخیر جلسات مختلف هم اندیشی میان اعضای شورای شهر با شهردار و معاونان شهردار در زمینه‌های مختلف برگزار شده تا اقدامات و برنامه‌ها زودتر به سرانجام برسد. مهدی چمران هم که مدتی به دلیل کسالت و بیماری در جلسات شورای شهر حضور نداشت امروز به صورت آنلاین و مجازی در هم اندیشی حاضر شده است و قرار است بزودی در صحن حضور یابد. 

کد خبر 676603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha